קבלנים חשודים בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף 100 מיליון שקל

עפ"י בקשת המעצר, המס שנגרע מקופת המדינה במקרה זה מסתכם בכ-18 מיליון שקל ■ עורכי הדין של החשודים: "מדובר בחקירה אשר נמשכת זמן רב, שלהערכתנו תניב מחלוקת אזרחית, לכל היותר ואם בכלל"

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

רשות המסים עצרה בעל חברת קבלנות ובניין ומנהל נוסף בחברה, בחשד כי קיזזו חשבוניות פיקטיביות בסכום של מעל 100 מיליון שקל. 

כמפורט בבקשות המעצר שהגישה רשות המסים לבית משפט השלום בראשון-לציון, ראסם שרבאתי (46) הוא בעלים רשום ואחד ממנהליה של חברת טי-סאן שמקום משכנה באשקלון ועוסקת בקבלנות ובנייה; וסאמר יגמור (43) הוא מנהל החברה ובעל מניות בעבר.

על-פי החשד, שרבאתי ויגמור, ששוחררו בערבות לפני מספר ימים, קיזזו בין השנים 2016-2012 חשבוניות פיקטיביות של עוסקים וספקים שונים בסכום של מעל 100 מיליון שקל. על-פי בקשת המעצר, המס שנגרע מקופת המדינה במקרה זה מסתכם בכ-18 מיליון שקל. 

הפרשה נחקרת במחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז. במהלך החקירה מסר רבאתי גרסה חלקית בנוגע לחשדות המיוחסים לו, וסירב לענות על חלק מהשאלות; ומנגד, החוקרים אומרים כי יגמור מסר גרסה המחזקת את הראיות שבידי הרשות נגדו. 

עורכי הדין קובי גולדמן ואורי גולדמן, המייצגים את בעלי חברת הבנייה, מסרו בתגובה: "לאחרונה אנו עדים למגמה מצערת שלפיה רשות המסים מותחת את הגבול של המחלוקות האזרחיות ומעבירה אותן לפן הפלילי, ללא כל הצדקה ותוך גרימת עוול לנישומים. אלא שבמקרה זה, ולמרות שהסכום שצוין מושך מיידית את עין הציבור, בעלי החברה הקבלנית מעולם לא נעצרו, ומדובר בחקירה אשר נמשכת זמן רב, שלהערכתנו תניב מחלוקת אזרחית, לכל היותר ואם בכלל. מרשינו בטוחים בהתנהלותם, והדברים יובהרו היטב בהמשך".