אפריקה נכסים מוכרת נכס בלוד תמורת 195.8 מיליון שקל

הרוכשות: קרנות הריט סלע קפיטל וריט 1 ■ בעקבות העסקה החברה צפויה לרשום בגינה, בדוחות הכספיים לשנת 2015, רווחי שערוך בסך של כ-5.6 מיליון שקל

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

עוד מימוש ללבייב: אפריקה נכסים  מקבוצת אפריקה ישראל הודיעה היום (ג') לבורסה כי התקשרה בהסכם למלוא זכויותיה וחובותיה ב"בית גלובל פארק" בלוד תמורת 195.8 מיליון שקל לקרנות הריט סלע קפיטל וריט 1 , אשר יחזיקו 50% כל אחת בנכס.

אם וככל שתושלם העסקה, צפויה אפריקה נכסים לקבל לידיה תזרים מזומנים כולל, נטו ממס בסך מוערך של כ- 160 מיליון שקל. בעקבות העסקה החברה צפויה לרשום בגינה, בדוחות הכספיים לשנת 2015, רווחי שערוך בסך של כ-5.6 מיליון שקל.

הנכס ממוקם באזור התעשייה לוד וכולל שני בנייני משרדים צמודים, בשטח כולל של כ-21,400 מ"ר, וכן 660 מקומות חניה. הנכס מושכר בתפוסה של כ-97.5% לכ-20 שוכרים, לתקופות שכירות של עד 5 שנים, כאשר למעלה ממחצית מהשטח מושכרת לבנק לאומי. הנכס צמוד ל"קרית קשב", שאף היא משמשת את בנק לאומי. דמי השכירות הצפויים מהנכס מגלמים תשואה שנתית של כ-7.4%.

העסקה כפופה לקיומם של מספר תנאים מתלים, לרבות אישור הממונה על ההגבלים העסקיים והסרת המשכנתא והשעבודים שרשומים על הנכס בגין מימון שניתן למוכרת מטעם גופים מממנים.

מנכ"ל ריט 1 שמואל סייד אמר במועד פרסום הדיווח כי "מדובר בנכס במיקום מצוין, באזור התעשייה לוד, הנהנה מנגישות גבוהה, שוכרים טובים וכן מהקירבה לקרית קשב. זו הרכישה הראשונה של ריט 1 בלוד, והיא משתלבת באסטרטגיה של הקרן לגוון את תיק הנכסים שלה, הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינת סוגי הנכסים".

גדי אליקם, מנכ"ל סלע קפיטל, אמר: "עיסקה זו הינה בהתאם לאסטרטגיה העיסקית של החברה לרכישת נכסים בתשואות ראויות שימשיכו לייצר ערך למשקיעים - הציבור. מדובר בנכס איכותי, אשר מרחיב את פורטפוליו הנכסים של החברה וצפוי לתרום להמשך מגמת הצמיחה וזאת בזכות השוכרים האיכותיים".