נעילה חיובית בת"א; ח"ל עלתה 3.5%, אפריקה זינקה 14.5%

דוח התעסוקה האמריקאי לפברואר היכה את התחזיות המוקדמות ■ ראש ממשלת סין: המדינה מנהלת מערכה במטרה לשמור על קצב צמיחה שנתי של 6.5% ■ ניר גלעד פורש מחברה לישראל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א') במגמה חיובית על רקע עליות השערים שחתמו בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר נותר נמוך במיוחד והסתכם בכ-430 מיליון שקל. 

 

דוח התעסוקה האמריקאי לחודש פברואר שפורסם שלשום (ו') היכה את התחזיות המוקדמות ואותת לשווקים ולקובעי המדיניות, לאו דווקא בסדר הזה, כי מצבה של הכלכלה האמריקאית, הכלכלה הגדולה בעולם, שפיר ויציב, לפחות בכל הקשור לשוק העבודה. הדוח הצביע על תוספת של 242 אלף משרות בחודש החולף, הרבה מעל הצפי בשוק שעמד על תוספת של כ-195-200 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 4.9%, בהתאם לתחזיות.

הדוח החזק מאותת למעשה לפדרל ריזרב שכלכלת ארה"ב חזקה מספיק ומסוגלת להכיל עוד העלאת ריבית. הפד מחכה בחודשים האחרונים לאיתות שהכלכלה מסוגלת להתמודד עם עוד מהלך מוניטרי כדי לעשות עוד פעימה של העלאת ריבית כמו שהוא צפה בשנה שעברה (4 העלאות ב-2016).

סין, אחד ממקורות הדאגה הגדולים ביותר בקרב פעילי השווקים בחודשים האחרונים בצוותא עם מחירי הנפט, מנהלת מערכה קשה בניסיון לשמור על קצב צמיחה של 6.5% בחמש השנים הקרובות, תוך כדי יצירה של משרות נוספות ותכנון מחדש של תעשיות בלתי יעילות. כך אמר אתמול ראש ממשלת סין.

גם אם תשיג סין את קצב הצמיחה האמור, תהא זו הצמיחה החלשה ביותר מזה כ-25 שנה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

חרף העליות האחרונות בשוקי העולם בכלל ובבורסה הישראלית בפרט, בבנק לאומי מציינים במסגרת הסקירה השבועית כי "יש להתייחס לעליות החדות בנכסי הסיכון כחלק אינטגרלי מהתנודתיות הגבוהה השוררת בשווקים, ולא כסמן לשינוי כיוון בכלכלה העולמית. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר. הירידה החדה במחירי האנרגיה בשנתיים האחרונות, והזעזועים שירידה זו גורמת הן ברמת הפירמות והן ברמת המדינות, צפויים אף הם להמשיך ולהעיב על השווקים בעתיד הנראה לעין".

סוף עידן בחברה לישראל : יו"ר כיל  ניר גלעד עוזב את תפקידו, בו הוא מכהן החל מינואר 2008. עד 2015 כיהן גלעד גם כמנכ"ל החברה לישראל. מקורות מקורבים לכיל אישרו כי לאחר עשור של פעילות ענפה ומאתגרת, קוימה שורה של שיחות עם גלעד על העברת תפקיד מסודרת שתתנהל בחודשים הקרובים ותסתיים עד סוף השנה. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]