מועצת הכבלים: הוט ו-yes לא יוכלו להעלות מחיר במהלך מבצע

מועצת הכבלים והלוויין עושה סדר בחבילות הטלוויזיה שמציעות הוט ו-yes ■ מבצעים יוגבלו ל-4-18 חודשים ■ החברות יודיעו ללקוח 21 יום לפני עליית מחיר במסרון ובדואר - כולל פירוט מלא ■ בן-חי-שגב: "עושים צדק עם הציבור"

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

מועצת הכבלים והלוויין החליטה לא לפקח על מחירי הוט ו-yes, אך במקביל היא עושה סדר במדיניות השקיפות והתמחור של חבילות ומבצעים. בכך משלימה המועצה מהלך מקיף וחשוב שבו היא מייצרת מציאות חדשה בשוק הטלוויזיה בפעם הראשונה מזה שנים ארוכות, לאחר שהתחום היה פרוץ לחלוטין, והחברות עשו מה שהן רוצות מבחינת הצעותיהן ללקוחות.

המועצה הודיעה על שורה של הגבלות:

1. מבצעים יוגבלו לתקופה של 4-18 חודשים.

2. לא תותר העלאת מחירים במהלך מבצע.

3. המחירונים והמבצעים של הוט ו-yes יפורסמו באתרי האינטרנט, בהפניה בחשבונית החודשית ובערוצי המידע ויעודכנו באופן שוטף.

4. החברות יודיעו ללקוח 21 יום לפני עליית מחיר במסרון ובמעטפית שיכללו פירוט אודות המחיר החדש.

5. החברות חויבו לבחון מתן הנחה קבועה לניצולי שואה ולקשישים המקבלים הבטחת הכנסה.

לדברי יו"רית המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, "המועצה קיבלה החלטה היסטורית לתקן עיוות מתמשך לאורך שנים ולעשות צדק עם הציבור. אני קוראת לכל הרגולטורים במשק לאמץ את מדיניות המועצה".

ביום חמישי האחרון סוכם השימוע המקיף שערכה המועצה לאסדרת מדיניות התעריפים והמחירים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. כזכור, בחודש נובמבר פנו שתי החברות למועצה בסמיכות זמנים לאישור העלאות מחירים של חלק משירותיהן, באופן שלא כל הלקוחות ישלמו מחיר זהה למוצר זהה, אלא יתקיימו מחירים שונים רבים לאותו מוצר. בחינת הבקשות חשפה תמונה מדאיגה ביחס למדיניות המחירים הנהוגה בשוק מזה שנים.

המועצה מוסרת כי בחינה כלכלית מקיפה שערך ד"ר רועי שלם (נומריקס) לבקשת יו"ר המועצה קבעה כי במדיניות הנוהגת יש לכאורה פגיעה בתחרות, הטעייה צרכנית ואפליה בין לקוחות; וכי קיימים כיום בשוק מאות מסלולי מבצע במסגרתם מוצעים מחירים שונים ולתקופות שונות, למוצרים זהים עבור לקוחות שונים.

בנוסף, מוצעים בשוק מבצעים מתמשכים "לכל החיים", במהלכם מעלה החברה מחירים מבלי שהמנוי יידע מראש מה יהיו הסכומים שישלם. לאחר שהמועצה שמעה את עמדות הצדדים, כולל מנכ"לי הוט ו-yes, היא החליטה על שורת השינויים המתפרסמת היום.

מחברת הוט נמסר: "אנו שמחים שמועצת הכבלים והלוויין מחזקת את ידינו, תומכת בנו ונותנת לנו להמשיך ולהציע מבצעים אטרקטיביים ללקוחותינו כפי שעשינו עד היום. הוט תמשיך להציע את התוכן, הטכנולוגיה והשירות הטובים ביותר". 

תגובת yes: "אנו מברכים על החלטת מועצת הכבלים והלווין אשר מחדדת את העקרונות על פיהם פועלת yes כבר שנים, אנו נמשיך לפעול בהוגנות ושקיפות לשביעות רצון לקוחותינו".