רשות המסים תאפשר ליהלומנים להצטרף לנוהל גילוי מרצון

רשות המסים: טרם אושר נוהל גילוי מרצון כאמור ■ הגם שברשות המסים מכחישים, בקרב היהלומנים ומייצגיהם כבר נערכים לנוהל החדש ■ למדריך גילוי מרצון

יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו
יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו

אחרי שנים של משא-ומתן מול היהלומנים, זוכים העובדים בענף - שנחשב לכר פורה להעלמות מס - לגילוי מרצון משלהם. נשיא הבורסה הודיע היום (א') לחברי הבורסה ליהלומים כי רשות המסים תאפשר ליהלומנים להצטרף לנוהל גילוי מרצון אנונימי, וזאת עד חודש יוני השנה. ואולם, חרף הודעת נשיא הבורסה בישיבה שכינס של חברי הבורסה, ברשות המסים טוענים כי טרם אושר נוהל גילוי מרצון כאמור.

קובי קרטה, מבעלי חברת CBT גרופ, שמתמחה בייעוץ בתחום המסים, לשעבר יועץ מקצועי למנהל רשות המסים, שגם היה ממנסחי הנוהל לגילוי מרצון: "הנחיה לא פורמלית של רשות המסים מנעה עד היום טיפול של פקידי השומה בתיקי יהלומנים, וזאת בשל ניסיון ממושך להגיע להסדר ענפי, כולל ועדה מיוחדת שהתכנסה בשנים האחרונות לדון בעניין. בשעה האחרונה התחלנו לקבל טלפונים מלקוחות שעדכנו אותנו על השינוי הפתאומי וביקשו להגיש שוב את הטפסים בנוהל אנונימי. אני מעריך, כי לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הכריע, שלא ניתן להסדיר נוהל גורף ליהלומנים בנושא אלא רק דרך חקיקה ראשית ענפית, לא נותרה ברירה אלא לאפשר ליהלומנים להצטרף לנוהל גילוי מרצון.

קרטה הוסיף עוד כי "הנוהל מאפשר לנישומים ישראלים לדווח לראשונה על הכנסות ונכסים שבבעלותם במהלך השנים ושטרם דווחו כדין לרשות המסים תוך תשלום המסים המתחייבים לרבות ריבית והפרשי הצמדה. הנוהל מעניק חסינות מפני נקיטה בהליכים פליליים כלפי המדווח והסדרת תשלום המס במסגרת השומה האזרחית".

אייל אלון, מבעלי חברת CBT גרופ, שמתמחה בייעוץ בתחום המסים, סגן נשיא לשכת יועצי המס ויו"ר מחוז תל-אביב: "ההודעה של נשיא הבורסה משמחת במיוחד, ומאפשרת לענף שלם להתנהל מול הרשויות על-פי חוק. ניתן להצטרף למסלול האנונימי עד סוף חודש יוני, ולכן כדאי ליהלומנים להזדרז. ייתכן ונוכל לקבל ארכה עד סוף השנה בשל פתיחת האפשרות להגשת בקשות גם לעובדי הענף".