נעילה שלילית בבורסה; אל על עלתה 2.4%, כיל ירדה 2.2%

למרות המגמה החיובית באירופה, הירידות בחוזים העתידיים והפתיחה השלילית בוול סטריט משכו את ת"א לירידות ■ פרטנר עברה להפסד של 10 מיליון דולר ב-2015 ■ הפדרל ריזרב יחליט השבוע האם להעלות את הריבית בארה"ב, או להמתין 

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב סגרה היום (ב') בירידות קלות, למרות העליות בבורסות אירופה. מה שנתן את הטון השלילי בתל אביב היה המגמה השלילית במסחר בחוזים עתידיים בארה"ב והפתיחה השלילית בוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית.

 

בשווקים הפיננסיים ממתינים בציפייה להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב השבוע. בעוד רוב הערכות הן כי הפד יבחר להמשיך לשבת על הגדר ולא להעלות ריבית, המשקיעים יעקבו בשקיקה אחר הודעת הריבית ומסיבת העיתונאים שנלווית לה בציפייה למצוא תשובות לשאלות בוערות: מתי כן תעלה הריבית בארה"ב וכיצד תופש הפד את מצבה של הכלכלה העולמית בכלל ושל הכלכלה האמריקאית בפרט.

במסחר במטבעות נסחר הדולר ביציבות והשער היציג נקבע על 3.878 ש' עלייה קלה לעומת היציג של יום שישי, הליש"ט התחזקה בשיעור חד של 0.8% והשער היציג נקבע על 3.566 שקל והין היפני התחזק בשיעור של 0.16% לרמה של 3.4 שקל.

היקף חריג ביותר של רכישת ניירות ערך ישראלים על-ידי משקיעים זרים: מהסקירה השבועית שפרסם אתמול משרד האוצר עולה כי בחודש דצמבר 2015 הגדילו זרים את החזקותיהם בניירות ערך ישראלים בהיקף של 6.58 מיליארד דולר, שהם כ-25 מיליארד שקל.

מדובר בסכום גבוה פי שלושה מהשיא שנרשם ביוני 2011 שעמד על כ-2 מיליארד דולר. מבדיקת "גלובס" עולה כי הסיבה לנתון החריג היא עסקת טבע אלרגן שבוצעה באותו חודש. במסגרת אותה הנפיקה טבע בארה"ב מניות בהיקף 7.24 מיליארד דולר כדי לממן את את רכישת אלרגן ב-40.5 מיליארד דולר.

שר האוצר משה כחלון אמר היום במסיבת עיתונאים כי הוא מתנגד לתקציב הדו-שנתי שמוביל נתניהו.  כחלון נימק את התנגדותו בקושי לחזות הן את ההכנסות והן את ההוצאות הצפויות בעוד שנתיים. הוא התייחס בנוסף לשכר הבכירים במשק וליוקר המחייה. (לסיפור המלא)

החברות בבורסה בת"א חילקו 20 מיליארד שקל דיבידנדים ב-2015

פרטנר  סיכמה הבוקר את 2015 עם ירידה של 7% בהכנסות ל-1.054 מיליארד דולר, בעוד שמחיקה חשבונאית העבירה את החברה להפסד שנתי של 10 מיליון דולר. ללא המחיקה, היו רווחי פרטנר צונחים ב-80% ל-8 מיליון דולר.

אי.די.בי פתוח  עדכנה היום כי היא שוקלת להחזיק בכ-25%-30% ממניות החברה הממוזגת ישראייר -סאן דור, אם עסקת המיזוג תבשיל ותצא לפועל. היא עדכנה בנוסף כי אי.די.בי תיירות וישראייר, החברות הבנות שלה, במו"מ מתקדם עם בנק לאומי לקבלת הלוואה בהיקף של 50 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]