החיקוי של סתיו שפיר: מה דורשת המועצה מערוץ 20?

לאחר שאראל סג"ל לעג לח"כ סתיו שפיר בתוכנית "הפטריוטים", מועצת הכבלים דורשת מערוץ 20 לשים לפני התוכנית שקופית שתצהיר הסדרה עשויה להכיל תכנים סאטיריים, אשר "אין לייחס להם שום משמעות אחרת או ניסיון לפגיעה"

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

הסערה שהתעוררה לאחר שאראל סג"ל לעג לחברת הכנסת סתיו שפיר בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 20, והאיום בהליך הפרה מצד מועצת הכבלים והלוויין, מסתיימים בדרישה לשקופית שתופיע לפני שידור התוכנית.

ל"גלובס" נודע כי המועצה שלחה היום (ג') מכתב לערוץ 20, בו היא דורשת כי לפני התוכנית "הפטריוטים" תופיע ההצהרה: "התוכנית הפטריוטים הינה תוכנית אקטואליה העשויה להכיל תכנים סאטיריים. ככל שישולבו בתוכנית תכנים סאטיריים, אין לייחס לנאמר בהם שום משמעות אחרת או ניסיון לפגיעה". 

 

במכתב ששלחה היום יו"רית, המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, למנכ"ל ערוץ 20, אבי בר, נכתב כי היא דוחה את טענת הערוץ, לפיה אין לראות בדבריו של סג"ל בתוכנית ששודרה בראשית החודש, בהתייחסו לח"כ שפיר, אמירה פוגענית. סג"ל חבש פאה אדמונית ואמר כי הוא רוצה "לרכוב על אופניים בלי כיסא", כשהוא לועג לדברים שאמרה שפיר לעיתון "הארץ".

"מדובר באמירה בוטה, בעלת קונוטציות מיניות, שאינה מכבדת חברת כנסת בישראל, ואין לה מקום בערוץ שקיבל רישיון ממדינת ישראל", כתבה בן-חי-שגב. 

לדבריה, "לאור טענתכם, לפיה האייטם במסגרתו נערך חיקוי של חברת הכנסת סתיו שפיר הינו אייטם סאטירי, ולאור התבטאויות שונות של גורמים מטעם הערוץ באמצעי התקשורת בנושא זה, לפיהן התוכנית 'הפטריוטים' היא תוכנית 'אקטואליה סאטירית', ולאחר צפייה בפרקים נוספים של התוכנית המכילים אך הם תכנים שניתן לזהותם כתכני סאטירה, ובשים לב לאופי התוכנית, בכוונתנו לקבוע כי על הערוץ להוסיף בפתח התוכנית הצהרה".

לערוץ יש אפשרות להגיב להחלטה עד יום ראשון הקרוב, 27 במארס. 

בערוץ 20 סירבו להגיב.