שטייניץ: "החלטת בג"ץ אומללה - ההשלכות יהיו קשות ביותר"

שר האנרגיה על ביטול מתווה הגז בבג"ץ: "מדובר בהחלטה שהשלכותיה השליליות על פיתוח משק הגז, על הביטחון האנרגטי, על כלכלת ישראל ועל אובדן ההכנסות למדינת ישראל ואזרחיה עלולות להיות בלתי הפיכות"

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

שר האנרגיה יובל שטייניץ הגיב הערב (א') לביטול מתווה הגז בבג"ץ, ואמר כי זו "החלטה אומללה". לדבריו, "מדובר בהחלטה שהשלכותיה השליליות על פיתוח משק הגז, על הביטחון האנרגטי, על כלכלת ישראל ועל אובדן ההכנסות למדינת ישראל ואזרחיה עלולות להיות קשות ביותר - ואולי אף בלתי הפיכות".

שטייניץ הוסיף כי "לאחר שנים של עיכובים, גיבשתי עם כניסתי לתפקיד את מתווה הגז למען אזרחי ישראל. העובדה ש-6 חודשים לאחר אישור המתווה בממשלה בכנסת ומספר שבועות לאחר התנעת התהליך לפיתוח 'לוויתן' בית המשפט העליון מחליט להחזיר אותנו לאחור, היא בעיניי בלתי סבירה".

"עם כל הכבוד לבג"ץ, לעניות דעתי התערבות מסוג זה בהחלטות הממשלה והכנסת לא הייתה מתרחשת בדמוקרטיות מערביות אחרות במצב דומה", אמר שר האנרגיה. "חשוב להדגיש כי ההחלטה מחייבת את מדינת ישראל להעניק לנובל אנרג'י 'מתנה' אותה סירבנו לתת לה בעבר: שהכנסת תתחייב לנושא היציבות. למרות זאת, כולי תקווה שתמצא עדיין הדרך להציל את אוצרות הגז הטבעי שהתגלו למען מדינת ישראל ואזרחיה. בימים הקרובים נצטרך לשקול את המשך דרכנו ופעולתנו בנושא", לדברי שטייניץ.