9 מיליון חוזרת לראש האהובות; קוקה-קולה שוב בראש הזכורות

גיאוקרטוגרפיה: בדירוג מתברגות שתי פרסומות "מוזיקליות" בכיכובן של סלבריטאיות - קמפיין קרולינה למקה עם בר רפאלי וקמפיין נקה 7 עם רוני דלומי

לאחר שבוע של היעדרות חוזרת הפרסומת של 9 מיליון לראש דירוג הפרסומות האהובות. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, שבה הפרזנטורית שני כהן משוחחת עם דמותו של המתמטיקאי היווני פיתגורס, רושמת שיעורי אהדה כמעט זהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 24.5%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת גם השבוע הפרסומת של קוקה-קולה, באמצעות משרד הפרסום דחף. שיעורי הזכירה של הפרסומת, שמציגה צעירים שותים קולה במצבים שונים בחיים, נמוכים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9%.

הקמפיין המושקע ביותר השבוע הוא הקמפיין לבזקבאמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, שרושם על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום סך השקעה של 1.9 מיליון דולר במחירי מחירון - סכום הנמוך משמעותית מהקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר, שהיה הקמפיין ל-yes, ובו הושקעו כ-2.3 מיליון דולר.

בדירוג השבוע מתברגות שתי פרסומות "מוזיקליות" בכיכובן של סלבריטאיות: קמפיין קרולינה למקה בכיכובה של בר רפאלי וקמפיין נקה 7 בכיכובה של רוני דלומי. לשתי הפרסומות נרשם ביצוע בינוני יחסית בדירוג - והדבר בולט בעיקר בפרסומת בכיכובה של רפאלי, המהווה בדרך-כלל אטרקציה והתניה כמעט אוטומטית לדירוג גבוה, מה שלא קורה הפעם. עם זאת, יש לקחת בחשבון שמדובר בפרסומת חדשה יחסית, ולא מן הנמנע כי בהמשך יירשם שיפור.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי משרד הפרסום מקאן הצליח להכניס השבוע למדד 3 פרסומות, כאשר הפרסומת של yes היא הבולטת מכולן ומתאפיינת בקו עלילתי המזכיר סדרת פנטזיה, מהסוג הרווח היום הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 507 (לעומת 568 בשבוע הקודם). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך במעט ממה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-40 מיליון דולר (לעומת כ-42.4 מיליון דולר). 

אהובות וזכורות
 אהובות וזכורות

טעם החיים
 טעם החיים