ניר גלעד לקח עוד 10 מיליון שקל; 6 מיליון ש' לאלעזרא ושמיר

הדוחות שפורסמו ברגע האחרון כללו עוד כמה משתכרים בכירים ■ ח"כ אלי כהן מכולנו זכה ל-1.1 מ' ש' מהכשרת הישוב עבור התקופה שלפני כניסתו למשכן

ניר גלעד / צילום: איל יצהר
ניר גלעד / צילום: איל יצהר

אחרי שנכתב כבר כמעט הכל על עלויות השכר המדהימות של ניר גלעד במסגרת כהונתו כמנכ"ל החברה לישראל, ואחרי שהפך ב-2014 לשכיר המתוגמל ביותר במשק אי פעם (שיא שנשבר ב-2015 על ידי ג'ו פאפא מפריגו), הוא מסכם שנת פעילות נוספת עם תגמולים מרשימים, שהגיעו ליותר מ-10 מיליון שקל.

דוחות החברה לישראל שפורסמו בסוף השבוע חושפים כי אשתקד נהנה גלעד מחבילת אופציות בהיקף של 7 מיליון שקל, שכר בהיקף של 2.3 מיליון שקל, ומענק של כ-900 אלף שקל. זאת, עבור תפקידו כיו"ר כיל ב-80% משרה, וכחלק מתנאי הפרישה שלו כמנכ"ל החברה לישראל, תפקיד אותו עזב בתחילת 2015.

עלויות העסקת גלעד ב-2015 משלימות את התמונה המלאה של התגמולים שצבר במשך שמונה שנים בחברה, וזו, באופן לא מפתיע, מסתכמת לסכומי עתק: 153 מיליון שקל, או ממוצע של כ-19 מיליון שקל עבור כל שנת עבודה בחברה לישראל, שבשליטת עידן עופר. לפני חודש הודיעה גם כיל על פרידתו של גלעד מהחברה, כך שניתן להניח ששמו יופיע גם ברשימת שיאני השכר של 2016.

6.4 מ' ש' לאלעזרא

שם נוסף שנכלל בין המצטרפים לשיאני השכר של 2015 בדקה התשעים הוא אלי אלעזרא, בעל השליטה בחברת ההשקעות אלעזרא החזקות, המחזיקה בין היתר בחברת הליסינג אלבר ובהכשרה ביטוח. עלות העסקתו של אלעזרא עמדה ב-2015 על 6.4 מיליון שקל. בנוסף, שילמה אלעזרא מיליון שקל לאחיינו של אלי, אורן אלעזרא, המשמש כמנכ"ל אלבר; וחצי מיליון שקל לאחייניתו, שרון אלעזרא הררי, אחראית תחום הכספים באלעזרא.

מאיר שמיר, בעל השליטה בחברת ההשקעות מבטח שמיר, נהנה ב-2015 מתגמולים של 6.3 מיליון שקל, שכללו מענק של 3.1 מיליון שקל ודמי ניהול של 3.2 מיליון שקל, בזמן שבנו, גיא שמיר, הסתפק בתפקידו כסמנכ"ל פיתוח עסקי של החברה ב-750 אלף שקל. המשנה של מאיר שמיר בחברה, לימור אבידור, נהנתה מתגמולים בהיקף של 3.1 מיליון שקל.

שיאן השכר בחברת הליסינג שלמה החזקות היה אסי שמלצר, ממשפחת בעלי השליטה, שעלות העסקתו כיו"ר החברה ובתפקידים נוספים הגיעה ל-5.8 מיליון שקל, סכום הכולל מענק של 2.2 מיליון שקל. אמו של אסי, עתליה שמלצר, המכהנת כנשיאת החברה, הסתפקה במענק של 1.5 מיליון שקל, ועלות העסקתה הגיעה ל-3.2 מיליון שקל.

עלות העסקת בעל השליטה בחברת טמפו משקאות, ז'ק בר, המכהן כיו"ר החברה, הגיעה ל-5.3 מיליון שקל, כשעיקר הסכום (3 מיליון שקל) ניתן לו כמענק. אחיינו של בר, אמיר בורנשטיין, המכהן כסגן יו"ר החברה, נהנה מתגמולים בהיקף של 3.9 מיליון שקל.

מוטי רוזן, מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, היה שיאן השכר בקבוצת מנורה, עם תגמולים בהיקף של 5.2 מיליון שקל. שם בולט נוסף בין שיאני השכר של מנורה הוא מנחם הרפז, משנה בכיר למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, שפרש בסוף 2015 מתפקידו, ועלות העסקתו הגיעה ל-4.2 מיליון שקל. אסף טוכמאיר וברק רוזן, צמד בעלי השליטה בחברת הנדל"ן ישראל קנדה, העניקו באמצעות חברה פרטית שירותי ניהול לישראל קנדה, תמורת 4.6 מיליון שקל.

אלי להב ובת זוגו חגית העניקו שירותי ניהול לחברת להב שבשליטתם תמורת 1.2 מיליון שקל. עלות העסקת איליק רוז'נסקי, השותף בהחזקות בחברה, ומי שבעבר היא אחד משיאני השכר של הבורסה, עמדה על 565 אלף שקל עבור תפקידו כסגן יו"ר, בו נשא עד ספטמבר האחרון.

שם בולט נוסף מהדוחות האחרונים הוא זה של ח"כ אלי כהן, ממפלגת כולנו, שהגיע לכנסת לאחר שעזב את תפקידו כמשנה למנכ"ל הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי. עלות העסקת כהן עד סוף מארס 2015, אז הצטרף לכנסת, הגיעה ל-1.1 מיליון שקל - סכום זה הורכב משכר בהיקף של 820 אלף שקל, ומענק של 300 אלף שקל.

מנהלים בולטים שהצטרפו
 מנהלים בולטים שהצטרפו