ביטול המיזוג עם מי עדן: אלקטרה צריכה מפטרת עובדי שירות

הממונה על ההגבלים סירב לאשר את מכירת הפעילות של אלקטרה בר למי עדן, אף ששתיהן שחקניות חלשות בשוק ■ בחודשים האחרונים כבר פיטרה החברה מחצית מכוח-האדם בפעילות ■ מנכ"ל אלקטרה צריכה, זאב קלימי: "יש לנו כוונה לערער ולהשלים את המיזוג"

זאב קלימי / צלם: דפנה גזית
זאב קלימי / צלם: דפנה גזית

חברת אלקטרה צריכה מגיבה לסירוב הממונה על ההגבלים לאשר את המיזוג בתחום ברי המים, בפיטורי עובדים. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים הוציאה החברה זימון לשימוע לפני פיטורים לכ-12 עובדים המועסקים בפעילות אלקטרה בר. עוד נודע כי ההסתדרות הלאומית החלה בשיחות עם הנהלת אלקטרה על תנאי הפרישה של העובדים.

מהלך זה בא לאחר שבחודשים האחרונים פיטרה החברה כבר מחצית מכוח-האדם בפעילות, 40 עובדים, ועצרה את כל הפעילות הפרסומית של הפעילות. העובדים שפוטרו הועסקו בתפקידי פיתוח, הנהלה ומטה, ואילו העובדים שקיבלו זימון לשימוע הם עובדי שירות.

במקביל נערכת החברה לפנייה לערכאות משפטיות על-מנת לערער על החלטת הממונה שלא לאשר את מכירת פעילות ברי המים לחברת מי עדן

לפני ימים אחדים הודיע הממונה כי לא יאשר את מיזוג פעילות שתי החברות, לאחר שאלה הגיעו להסכם שלפיו מי עדן תרכוש את פעילות ברי המים של אלקטרה. הממונה התייחס בהחלטתו רק אל שוק ברי המים הממותגים, קרי השוק שבו הן פעילות יחד עם שטראוס מים, המחזיקה במותג תמי 4 ובעיקר השוק. לטענת הממונה, כניסתם של אלקטרה בר ומי עדן לתחום הובילה לירידת מחירים, זאת אף שיש שוק ענף לברי מים לא ממותגים.

מנכ"ל אלקטרה צריכה, זאב קלימי, אישר בתגובה את הפרטים. לדבריו, "אנחנו נאלצים לבצע צעד זה ולהתחיל תהליך אגרסיבי של התאמה לתוכניות העתידיות של החברה. לצערנו הרב, טרם קיבלנו את הנמקות רשות ההגבלים לדחיית המיזוג של הפעילות עם מי עדן. יש לנו כוונה לערער ולהשלים את תהליך המיזוג. אנחנו בטוחים שההחלטה צריכה להיבחן על-ידי ערכאות נוספות". 

- אתה חושב שהחלטת הממונה אינה סבירה?

"בטוח. דווקא מיזוג של שני שחקנים קטנים תניע תחרות אמיתית, וזאת מהטעם הפשוט: השחקן הגדול מחזיק ביותר מ-90% מהשוק. למיטב ידיעתנו, מי עדן ואנחנו יחד מחזיקים ב-7.5% בלבד מאותו שוק שמגדיר הממונה".

לפי הערכות, בעוד למותג תמי 4 כ-600 אלף מנויים, לאלקטרה בר ומי עדן יחד יש כ-40 אלף מנויים בלבד. כניסתה של אלקטרה לפעילות ברי המים לוותה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים ובהפסדים כבדים.