אפליקציה ישראלית חדשה תדווח על נהגים שחונים בחניית נכים

Capester מאפשרת לדווח באופן אנונימי אך קביל משפטית על אנשים החונים בחניית נכים ■ שימו לב: המערכת פעילה כבר היום בפיילוט עם עיריית כפר-סבא - כבר ניתנו ושולמו דוחות על סמך המערכת

חניה בעיר  /  / צלם:תמר מצפי
חניה בעיר / / צלם:תמר מצפי

חברת Capester פיתחה אפליקציה המאפשרת לדווח באופן אנונימי אך קביל משפטית על אנשים החונים בחניית נכים. בעתיד האפליקציה צפויה להתרחב ולטפל גם בדיווחים על חסימת מדרכות, חסימת מעברי חציה ונתיבי תחבורה, חניה כפולה ועוד.

מיזם Capester נחשף הבוקר לראשונה ב-"ועידת נגישות ישראל ה-4". הייחוד של החברה הוא יכולתה לוודא את האותנטיות של תצלום הווידאו מבלי להצטרך לחשוף את הזהות.

 

הסרטונים יועברו לרשויות המקומיות לאחר שיעברו מיון אוטומטי וידני שיגדיר אילו סרטונים להעביר ואילו לפסול. המערכת הטכנולוגית של האפליקציה תוכננה יחד עם עורכי דין מומחים לטכנולוגיה בהתאמה לצרכים משפטיים. המערכת פעילה כבר היום בפיילוט עם עיריית כפר-סבא - כבר ניתנו ושולמו דוחות על סמך המערכת. היא זמינה במכשירי אנדרואיד ובקרוב גם באייפון.

הסטארט-אפ הוקם על-ידי היזמים: אוהד מייזליש, שלומי מטיכן ודותן המר ב-2015, והמשקיעים הראשונים היו קבוצת BRM ו-OurCrowd First, שהשקיעו 2.5 מיליון דולר באפליקציית צילום חונים בחניית נכים.

אוהד מייזליש, יזם ומנכ"ל Capester, אמר היום: "אנו חושפים את האפליקציה לראשונה, ויוצאים בקריאה חברתית לשינוי המצב הקיים. הפיצוח הטכנולוגי יוצר לראשונה דרך לפתרון קביל משפטית לדיווח אותנטי על עבירות הניידות ומשפחותיהם לא יהיו לבדם במאבק הזה, ואני מאמין כי בעתיד נוכל לצמוח לכיוונים נוספים באמצעות הטכנולוגיה שלנו".