סכסוך עבודה באמדוקס: "סירוב עיקש של ההנהלה למו"מ קיבוצי"

המשמעות היא שתוך שבועיים יוכלו עובדי אמדוקס לנקוט בצעדים ארגוניים ■ יו"ר הוועד: "הנהלת אמדוקס מסרבת להכיר בוועד, מצפצפת על החוק וגוררת רגליים בתירוצים ובמאבקים משפטיים"

ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בחברת אמדוקס, על רקע מה שהוגדר כ"סירובה העיקש של הנהלת אמדוקס להיכנס למשא ומתן עם ההסתדרות והעובדים להסדרת תנאי ההעסקה בהסכם קיבוצי". המשמעות היא שתוך שבועיים יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים.

אמדוקס, שמספקת מערכות IT לחברות תקשורת, נסחרת בנאסד"ק בשווי של 8.7 מיליארד דולר. עובדי אמדוקס החלו להתאגד בהסתדרות לפני כשנה, ולפני כחצי שנה הכריזה ההסתדרות על היותה ארגון יציג בחברה, לאחר שהחתימה 1,800 עובדים, שהם למעלה משליש עובדי החברה בישראל. אמדוקס מעסיקה בארץ כ-4,700 עובדים, ברעננה, חיפה, שדרות ונצרת.

במקביל, היו ניסיונות להקים ועד עובדים פנימי בחברה, אך בית המשפט פסק כי לא מדובר בארגון עובדים.
עובדי אמדוקס קיימו בשבועות האחרונים כמה הפגנות מול ביתו של מנכ"ל החברה, אלי גלמן, בתל אביב. זאת במחאה על התעלמותו ממהלך ההתארגנות. בהסתדרות ציינו היום כי עם ההכרזה על סכסוך העבודה, העובדים מתכננים "להגביר את צעדיהם בפעולות מחאה שונות".

"הנהלת אמדוקס מסרבת להכיר בוועד, מצפצפת על החוק וגוררת רגליים בתירוצים ובמאבקים משפטיים", מסר יו"ר ועד עובדי אמדוקס, אורי פנחסי. "דווקא בתחום ההיי-טק, בו ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר, המנוע והלב של החברה, נדרש יותר מכל שיתוף הפעולה בין ההנהלה לעובדים. הגיע הזמן שמנכ"ל אמדוקס אלי גלמן יבין זאת וישב לדבר עם העובדים. באמדוקס יש ועד עובדים חזק המגובה בעובדים מכל הסניפים. אנחנו לא נוותר וניאבק על זכויותינו".

מאמדוקס ישראל נמסר: "אין בסיס לסכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות, שכן ההסתדרות לא הצליחה לצרף שליש מעובדי החברה לשורותיה כדי לקבל מעמד כארגון יציג על פי חוק. הנהלת אמדוקס ישראל לא תכיר בארגון שהעובדים לא בחרו בו לייצג אותם. הכרזת סכסוך העבודה על ידי ההסתדרות הינה צעד כוחני ולא מוצדק, שאינו תואם את התרבות הארגונית באמדוקס ישראל. הנהלת החברה תמשיך לפעול לטובת ורווחת עובדיה".