נעילה חיובית בבורסה; רמי לוי צנחה 3.3%, מניות הבנקים עלו

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ דיווח: פגישה "שלא מן המניין" של הפדרל ריזרב היום ■ הלילה: עונת הדוחות נפתחת בארה"ב ■ החקירה הפלילית נגד רמי לוי מתרחבת

מסכי הבורסה על רקע בנייני ת"א / צילום: תמר מצפי
מסכי הבורסה על רקע בנייני ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בעליות שערים על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

 

כלי התקשורת בארה"ב מדווחים היום על התכנסות שלא מן המניין של בכירי הפדרל ריזרב, כשמיד לאחריה תיפגש יו"רית הפד, ג'נט ילן, עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ועם סגנו ג'ו ביידן לעדכון כלכלי מיוחד.

חשאיות רבה אופפת את הסיבות לפגישה וסוכנויות הידיעות מעלות ספקולציות רבות, החל מפעולה מוניטרית אגרסיבית שלא הייתה על סדר היום עד היום ועד לאירוע משמעותי שעליו צריכים קברניטי הכלכלה האמריקאית לתת את הדעת שלא בדרך של שיחות דיסקרטיות שבדרך כלל מאפיינו אותו.

עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה תיפתח הלילה בארה"ב, עם התוצאות הכספיות של אלקואה כמיטב המסורת. אמנם כלכלת ארה"ב לא נמצאת במיתון אך אנליסטים בשוק מעריכים עונת הדוחות תהיה הגרועה ביותר מזה 6 שנים.

מלבד עונת הדוחות, קיימים מספר קטליזטורים נוספים שעשויים להניע את השווקים. בסין יפורסמו נתונים חשובים, כאשר היום פורסם מדד המחירים לצרכן וביום שישי יפורסם נתון התמ"ג ומכירות הקמעונאיות. ביפן הין ממשיך להתחזק ומעיב על השווקים באסיה. תשומת-לב המשקיעים תהיה מופנית לנגיד הבנק המרכזי היפני הרוהיקו קורודה, שצפוי לנאום מחר.

 

האם הבנקים המרכזיים חתמו על הסכם סודי להרגעת השווקים?

אתמול נחשף ב"גלובס" כי חקירת המשטרה נגד בכירים בחברה-הבת רמי לוי  תקשורת מתרחבת לרשת השיווק עצמה. בימים האחרונים עצרה משטרת ישראל את מנהל רשת החנויות, שמואל לוי, לחקירה, שבסופה הוא שוחרר למעצר-בית למשך 5 ימים. [לסיפור המלא]

אינסוליין  זינקה אתמול לאחר שדיווחה כי חתמה על מזכר הבנות מחייב לבחינת יעילות השימוש בטכנולוגיית ה-ISTS של אינסוליין בשילוב התרופה של אקסולין האמריקאית, הנמצאת בניסוי Phase II בבני אדם. תרופת אקסולין מפותחת בארה"ב על ידי חברה אמריקאית, ונמצאת בניסוי קליני Phase II בבני אדם בקנדה במתן תת-עורי, ומטרתה חידוש תאי ביטא בחולי סכרת מסוג 1.

מניות הסלולר, פרטנר  וסלקום , הוסיפו לרכז עניין רקע האזהרות החוזרות ונשנות של גולן טלקום, לפיהן היא עלולה להיכנס למצב של חדלות פירעון אם לא יאושר הסכם המיזוג עם סלקום. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]