סקצ'רס נכנסת לשותפות בישראל ופותחת רשת חנויות למותג

החברה העולמית תחזיק ב-51% מפעילות המותג בישראל, בעוד שקבוצת MGS שבבעלות גדעון מוליוב תחזיק ב-49%

נעלי סקצ'רס / צילום: בלומברג
נעלי סקצ'רס / צילום: בלומברג

חברת סקצ'רס העולמית נכנסת לשותפות בפעילותו של מותג הספורט בישראל עם קבוצת MGS שבבעלות גדעון מוליוב. כחלק מהאסטרטגיה של החברה בעולם, החברה העולמית תחזיק ב-51% מפעילות המותג בישראל, ואילו MGS תישאר עם 49% בלבד.

בקבוצת MGS סירבו לפרט כמה תקבל הקבוצה עבור השותפות החדשה ולמעשה עבור העברת השליטה בפעילות בישראל.

במקביל, פעילות המותג בישראל תתרחב באופן משמעותי. לפני ימים אחדים השיקה החברה חנות חדשה למותג בחולון, שהצטרפה לחנויות המותג הוותיקות הקיימות בנמל תל-אביב וברחוב יפו בירושלים. בתוך חודש תפתח השותפות החדשה 3 חנויות מותג נוספות בקניון איילון ברמת-גן, בסטאר סנטר באשדוד ובגרנד קניון בבאר-שבע.

הכוונה היא לפתוח עד סוף השנה 4 חנויות נוספות, כך שהרשת תמנה 10 סניפים. התוכנית לטווח רחוק יותר כוללת הגעה לפריסה של 20 סניפים בתוך שנתיים, בהשקעה כוללת של 30 מיליון שקל.

החנויות החדשות משתרעות על שטח של 120-150 מטר כל אחת, ולדברי החברה, היקף ההשקעה בחנות עומד על 1.5 מיליון שקל.

המותג סקצ'רס נוסד בעולם בשנת 1992 על-ידי רוברט גרינברג, איש עסקים יהודי. המותג פעיל היום ב-160 מדינות עם יותר מ-1,340 חנויות מותג, בנוסף לפעילות סיטונאית. בעולם מסתכם המחזור השנתי של המותג ב-3.15 מיליארד דולר.

המותג התחיל את פעילותו בישראל בשנת 2001, לאחר שקבוצת MGS קיבלה את הזיכיון לשיווק המותג בארץ. המותג משווק היום ל-500 נקודות מימכר סיטונאיות, ולדברי עדי מוליוב, מנהלת פעילות המותג בישראל, אין כוונה לצמצם את שיווק המותג בסיטונאות. בשנה הבאה תקים השותפות החדשה מטה מותג הכולל שואו רום, בהשקעה של 3 מיליון שקל.

המכירות השנתיות של המותג בארץ היום מוערכות ב-20 מיליון שקל (ללא מע"מ), ולדברי מוליוב, הצפי הוא להגדיל את המכירות ל-50 מיליון שקל בשנה עד סוף 2018.

קבוצת MGS היא היום הקמעונאית הגדולה ביותר בענף הספורט. הקבוצה, שהחלה את פעילותה ב-1986 עם המותג דיאדורה, הלכה והתרחבה, כאשר בשנת 2003 היא קיבלה את הזיכיון למותג אדידס. מאוחר יותר, בשנת 2009, לקחה לידיה אדידס את הפעילות המותג בישראל, אך זו עדיין מנוהלת על-ידי קבוצת MGS, המחזיקה ב-15% מהפעילות בלבד.

בשנת 2008 עשתה MGS את הצעד המשמעותי בהתפתחותה, כאשר רכשה את הרשתות מגה ספורט ואליטל, ובכך הפכה לקמעונאית הגדולה בישראל, המפעילה היום מעל 100 חנויות קמעונאיות, הכוללות גם חנויות של המותגים אדידס, ריפליי, וסטיב מאדן.