רמי לוי אופטימי: "הרווח יחזור לעלות ע"י פתיחת סניפים חדשים"

לוי בכנס משקיעים: "התכנון שלנו הוא להגדיל את מכירות המותג הפרטי מכ-5% מהמחזור כיום לכ-15% בתוך 3 שנים" ■ "אם נצליח לרכוש את מגה, אפשר להוזיל את המחירים שם בכ-20% בממוצע"

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

רמי לוי, שהוטרד לאחרונה עם חקירה משטרתית ברשת השיווק שבשליטתו, קיים היום (ד') כנס משקיעים שהיה סגור לתקשורת, אולם לידי "גלובס" הגיעו עיקרי דבריו.

לוי התייחס בין השאר לאפשרות הרכישה של סניפי רשת מגה ואמר כי הוא אינו יודע להעריך את הסיכוי שהרכישה של החנויות, כולן או חלקן, תתממש. הוא ציין, בין השאר, כי "אנחנו רוצים לקנות את הרשת, ואם נצליח, אפשר להוזיל את המחירים שם בכ-20% בממוצע, מכיוון שאם המחירים יירדו, אז הלקוחות שנכנסים היום רק ל'קניות השלמה' של מספר מוצרים מצומצם, יתחילו לרכוש הרבה יותר מוצרים, וכך המחזור יגדל במידה משמעותית".

50 סניפים תוך שנתיים

רשת רמי לוי נפגעה מהתגברות התחרות ב-2015 ודיווחה על ירידה של יותר מ-20% ברווח התפעולי לכ-98 מיליון שקל (שיעור הרווחיות התפעולית מהמכירות ירד לכ-2.5% בלבד לעומת כ-3.7% ב-2014). על רקע ההרעה בתוצאות החברה וההסתבכות של לוי בחקירות משטרה, רשמה מניית החברה ירידה של כ-22% בשלושת החודשים האחרונים, ושווי השוק של הרשת הצטמק לכ-2 מיליארד שקל.

מכירות הרשת רשמו בשנה החולפת גידול של 17% לכ-4 מיליארד שקל, ולדברי לוי בכנס, הוא מתכנן להמשיך בפתיחה מואצת של סניפים חדשים גם בשנתיים הקרובות: "פתיחת הסניפים החדשים תוביל להמשך גידול במכירות, וזה יאפשר לנו לשפר את הרווח בשנתיים הקרובות. אני מקווה שזה יקרה כבר ב-2016".

מנגד, לדעתו של לוי, "איפה שיש יותר מדי תחרות כמו במודיעין או בבאר-שבע, צפויה סגירה של סניפים על-ידי רשתות שונות בטווח הארוך". מהדוחות השנתיים של הרשת עולה כי היא מפעילה כיום 37 סניפים, וכי בכוונתה לפתוח עוד 7 סניפים עד סוף 2016 ולהגיע לכ-50 סניפים עד סוף 2017.

בהתייחסות למותג הפרטי אמר לוי כי "התכנון שלנו הוא להגדיל את פעילות המותג הפרטי מכ-500 מוצרים, שמהווים היום כ-5% מהמכירות, לכ-2,000 מוצרים, שיהוו כ-15% מהמכירות בתוך 3 שנים".

בתחילת השבוע חשף "גלובס" כי חקירת המשטרה נגד בכירים בחברה-הבת רמי לוי תקשורת מתרחבת לרשת השיווק. בשבוע שעבר עצרה המשטרה את מנהל רשת החנויות, שמואל לוי, לחקירה שבסופה הוא שוחרר למעצר-בית. הוא נחקר בחשד לפגיעה בפרטיות וכן על ניהול, החזקה ושימוש של מאגר מידע תוך שהפר את חוק הגנת הפרטיות. לפי הערכות, הוא יזומן שוב לחקירה. כמו כן, נודע כי מנהלים נוספים ברשת השיווק נחקרו במשטרה. מדובר בהתפתחות בחקירה שהתמקדה עד כה במתרחש ברמי לוי תקשורת בלבד.

החקירה נפתחה בעקבות מידע שפורסם בתקשורת על-ידי אלקנה אלון, עובד לשעבר ברמי לוי תקשורת. לדברי אלון, בכירים בחברת התקשורת ביצעו לכאורה שימוש במערכות האבטחה של רמי לוי תקשורת לצורך מעקב אחרי גורמים שעימם היה לחברה סכסוך, או למעקב אחרי עובדים בחברה. אלון עצמו מסר עדות במשטרה בפרשה.

מאז פתיחת החקירה לפני כמה שבועות גבתה המשטרה עשרות עדויות בפרשה, ואלה הובילו לחקירת בכירים ברשת השיווק.

 

רוסאריו פסימיים: רווחיות רמי לוי תמשיך להישחק

האנליסטית מאיה גרינוולד: "קריסת מגה היא הזדמנות לשופרסל בטווח הקצר ולוויקטורי בטווח הארוך"

במקביל לכנס שערך היום רמי לוי, פרסמה האנליסטית מאיה גרינוולד מרוסאריו קפיטל סקירה על ענף קמעונאות המזון בישראל. לדעת גרינוולד, שוק המזון נמצא בטלטלה על רקע ההליך למכירת רשת מגה, והגעה לנקודת איזון חדשה צפויה להימשך זמן מה.

"טווח הזמן הבינוני נתון בשלב זה בערפל ותלוי בעיקר בזהות הרוכש של מגה. האם הרשת אכן תימכר כמקשה אחת? ואם כן, האם הרוכש יהיה אחד המתחרים הקיימים בשוק - או שמא דמות חדשה שלא הייתה פעילה עד כה בענף קמעונאות המזון בישראל? התשובות לשאלות הללו ישפיעו בין היתר על התחרות ועל המחירים הצפויים בשוק בטווח הזמן הבינוני, על מבנה ההוצאות וההשקעות של הרשתות המתחרות, וכיוצא בזה".

גרינוולד מעריכה כי קריסת מגה מהווה הזדמנות לרשת שופרסל בטווח הקצר ולרשת ויקטורי בטווח הארוך, כשמנגד הרווחיות של רמי לוי תמשיך להישחק בשנתיים הקרובות על רקע פתיחת סניפים חדשים. "אנו מניחים כי הרשת תמשיך להציג צמיחה דו-ספרתית בהכנסות בשנתיים הקרובות, כתוצאה מהמשך פתיחת סניפים בשנת 2016". היא מציבה מחיר יעד של כ-151 שקל למניית רמי לוי, גבוה בכ-4% ממחיר המניה בבורסה. 

בנוגע לשופרסל, גרינוולד מציינת כי "תוכנית ההתייעלות של הרשת עוד לא הגיעה למיצוי הפוטנציאל שלה, והיא צפויה להמשיך ולהיטיב עם תוצאות החברה. אנו מאמינים כי יישום התוכנית דווקא בזמן שהמתחרות ממשיכות בתהליכי התרחבות שעשויים לפגוע ברווחיותן, מהווה יתרון עבור שופרסל". מחיר היעד שלה לשופרסל עומד על 14.3 שקל, גבוה בכ-8% ממחירה בבורסה.

למניית ויקטורי היא מציבה מחיר יעד של 36.6 שקל, גבוה בכ-9% ממחירה בבורסה. "אנו משאירים את הרווחיות התפעולית החזויה של החברה לשנת 2016 בשיעור נמוך יחסית של 2.9%. למרות זאת, בטווח הארוך אנו מאמינים שהחברה תצליח להטמיע את הסניפים החדשים ולהחזיר את הרווחיות התפעולית שלה לסביבה של כ-3.8%, רווחיות נמוכה מזו שראינו בשנים 2010-2011 בהן היא עמדה על מעל 4%, כאשר החברה הפעילה שטחי מסחר משמעותית מצומצמים יותר.

בנוגע לרשת טיב טעם, גרינוולד מציינת כי "שיעור הרווח התפעולי צפוי להערכתנו לרדת בשנת 2016, בעיקר על רקע הטמעת פעילות עדן טבע מרקט והעלויות הכרוכות בה, עוד בטרם מגיעים הסניפים למיצוי פוטנציאל הכנסותיהם. בהתאם למודל ההוצאות, שיעור הרווח התפעולי יעלה בהדרגה עד לכ-4% בשנה".  מחיר היעד שלה לטיב טעם עומד על 3.91 שקלים, גבוה בכ-24% ממחירה בבורסה.

נתוני רשתות המזון לסוף 2015
 נתוני רשתות המזון לסוף 2015