פרסום אלנבי עומד מאחורי סרטוני "איציק הסיני" של אל-על

למרות העובדה שמערך הפרסום של אל-על מונה את הן את מקאן ת"א והן את גליקמן-שמיר-סמסונוב, פנו בחברה לראשונה למשרד אחר

איציק הסיני / צילום מסך: מתוך יוטיוב
איציק הסיני / צילום מסך: מתוך יוטיוב

חברת התעופה אל-על נוהגת לעלות בדרך-כלל קמפיינים עם ניחוח חזק של לאומיות, אבל בימים האחרונים תופס תאוצה גל סרטונים ויראליים בכיכובו של "איציק הסיני" - בחור סיני שחי בסין ומדבר עברית שוטפת. "איציק הסיני" מככב בסרטונים הדיגיטליים בתפקיד מדריך טיולים שעונה על שאלות. הסרטונים זוכים להצלחה וכבר רשמו כמעט מיליון צפיות.

מערך הפרסום של אל-על מונה שני משרדי פרסום: מקאן תל-אביב, המטפל בכל הקשור במותג עצמו; וגליקמן-שמיר-סמסונוב, המטפל בכרטיס המועדון של אל-על. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי את סרטוני "איציק הסיני" יצר משרד הפרסום אלנבי, המגדיר את עצמו "בית קונספטים", שייחודו פיתוח מהלכי תוכן. ככל הידוע, זו הפעם הראשונה שמשרד פרסום אחר מקבל דריסת רגל בטיפול במותג.

עינת ינאי, סמנכ"לית השיווק של אל-על, אמרה בתשובה לשאלה מדוע בחרו להשתמש במשרד פרסום אחר, כי "מקאן הוא משרד הפרסום שלנו ואחראי לתמיכה מותגית ומהלכים גדולים. כאן מדובר בקידום יעד, וזה משהו שבדרך-כלל לא עולים איתו לטלוויזיה. בזירה הדיגיטלית אנחנו עובדים עם כמה ספקים שמתמחים בזירות של הדיגיטל והרשתות החברתיות. באופן קבוע הבריפים הללו יוצאים לספקים מתמחים, כדי לייצר מהלכים צעירים, מגניבים ומייצרי באזז".