"לא נמכור בנזיד עדשים. מגה שווה לפחות 300 מיליון שקל"

הנזקים שגרם שלום שמחון להליך המכירה ■ ההצעה הלא רצינית של מוטי בן-משה ■ פוטנציאל הרווחים ■ הביקורת על החלטת הנאמנים לא למכור ■ הטענות על שכר-הטרחה ■ גבי טרבלסי, הנאמן-מפרק של רשת מגה, בראיון חג

גבי טרבלסי / צילום: יונתן בלום
גבי טרבלסי / צילום: יונתן בלום

רו"ח גבי טרבלסי חשב שלא יתעסק יותר בניסיונות הצלה מטעם בית המשפט, ודאי לא של ענקית מזון כמו מגה. הנאמן-מפרק הוותיק - שמוכר לציבור כנאמן של קלאבמרקט המנוחה ולמשקיעים כמנהל קרן השקעות המנוף חובבת הסיכון אוריגו - היה שקוע עד צוואר בקרן ובמחשבות על מינוף הצלחתה לגיוס קרן אוריגו 2, כאשר ביקשו ממנו לעשות "סוג של מילואים", כהגדרתו, כאחד משלושת נאמני מגה.

העובדה שאלה "מילואים" אינה מונעת מטרבלסי להציג פרופיל קרבי לכל דבר ועניין, עם התבטאויות לוחמניות נגד בעלי הרשת, נגד אלה שהציעו לרכוש אותה בחלקים, נגד המתחרים שמפיצים שמועות ונגד מוטי בן-משה, ש"כמו החלילן מהמלין משמיע לכולם מוזיקה ערבה שהם לא רוצים להפסיק לשמוע ותוקע את כל התהליך".

מהרגע שהתבקש להתגייס, הכול קרה מאוד מהר. כבר למחרת ב-12 בצהריים מצא את עצמו בישיבה הראשונה עם שני הנאמנים האחרים, עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד אהוד גינדס. "אנחנו בשלב הראשון, הכול קרה מהר, ואין זמן ללמוד. ככה זה עובד במקרים האלה. אתה עובד שעות לתוך הלילה, ובהתחלה אתה חוטף מכל הכיוונים".

 

- ומה מצאתם?

"מהר מאוד ייצבנו את הרשת, והבנתי שזו רשת מצוינת, שיכולה להיות הכי טובה בקמעונאות במדינת ישראל. הרבה גורמים רצו לגזול אותה במחירים נמוכים או לחתוך אותה לחלקים, אבל הבנו שצריך לשמור על הרשת כמקשה אחת".