כצמן מפרק השותפות עם רונן אשכנזי בגזית ישראל

אשכנזי מחזיק ב-15% ממניות גזית ישראל שבניהולו

רונן אשכנזי / צילום: תמר מצפי
רונן אשכנזי / צילום: תמר מצפי

חיים כצמן, בעל השליטה ויו"ר קבוצת גזית גלוב, ממשיך לעשות סדר בחברה הבת גזית ישראל. אחרי החלטתו לנטוש את ההשקעה הכושלת בחברת הבנייה א.דורי, ולהפסיק את המכרז למכירת קניוני G שבבעלות גזית ישראל, מפרק כצמן את השותפות ארוכת השנים בבעלות על גזית ישראל עם מנכ"ל החברה, רונן אשכנזי, שמחזיק ב-15% ממניותיה.

בין הצדדים מתנהל כעת משא ומתן במסגרתו צפויה גזית גלוב לרכוש את מניות אשכנזי תמורת 60-70 מיליון שקל. במסגרת העסקה יקבל אשכנזי גם נכסים של החברה שאינם בליבת פעילותה: בית האיכרים בת"א שנרכש בתקופה האחרונה וכן קרקעות בבולגריה.

נכסים מניבים בישראל ובולגריה

גזית ישראל מחזיקה בעשרה נכסים מניבים בישראל, מבנה אחד בהקמה ומספר קרקעות להשקעה. כמו-כן, מחזיקה החברה במבנה מניב בבולגריה ובמספר קרקעות להשקעות בבולגריה ובמקדוניה. סך הנדל"ן המניב כולל שטח של 109 אלף מ"ר ורשום בספרי החברה לפי שווי הוגן של 2.07 מיליארד שקל. ב-2015 יצרו הנכסים המניבים לגזית ישראל הכנסה נטו מהפעלתם (NOI) בסך 129 מיליון שקל, ושיעור התפוסה בהם בסוף דצמבר עמד על 97%.

עד תחילת 2016 החזיקה גזית ישראל גם בקבוצת הבנייה א.דורי, אולם בעקבות ההפסדים הכבדים שרשמה הקבוצה, ומחירים מנופחים שדרשו גופים מוסדיים עבור החזקות גזית בה ובחברה הבת, דורי בניה, החליט כצמן לנטוש את ההחזקה הזו אחרי הזרמות עתק של מאות מיליוני שקלים, ולמכור את ההחזקה בה לעמוס לוזון בפחות מ-10 מיליון שקל.