נעילה חיובית בבורסה במחזור דליל; מניית קנון טסה 20%

מגמה מעורבת חתמה את המסחר בסוף השבוע בוול סטריט ■ סורוס: "מה שקורה בסין מזכיר את המשבר הגדול של 2008" ■ עידן עופר מוציא את מיזם הרכב קורוס מחברת קנון ויממן אותו בעצמו ■ אורבנקורפ הגישה בקנדה בקשה להגנה מפני נושים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (א') בעליות שערים קלות בליווי מחזורי מסחר דלילים מאוד. זאת על רקע מגמה מעורבת שחתמה את המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-282 מיליון שקל בלבד. נזכיר בשל חול המועד פסח, המסחר ננעל עד השעה 14:45.

 

עונת הדוחות בארה"ב מתנהלת עם "חריקות" משמעותיות, כשענקיות טכנולוגיה דוגמת גוגל ומיקרוסופט מפספסות את התחזיות ורואות את מניותיהן נופלות בחדות. השבוע יקבלו המשקיעים הצצה נוספת על מצבה של אפל, אחד הברומטרים המשמעותיים ביותר למצב הכלכלה בכלל והצריכה הפרטית בפרט.

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס אמר בסוף השבוע כי העלייה בחוב המדיני של סין מזכירה את הסביבה הכלכלית של המשבר הפיננסי הגדול של 2008 בארה"ב. "התנאים בשוק דומים - כמו בארה"ב ב-2007-2008, גם בסין כעת יש בועת אשראי שמנפחת את עצמה ויש לזה הרבה קשר לשוק הנדל"ן", אמר סורוס. לדבריו, "השווקים לא חסינים מקריסה, ונכון לעכשיו הם 'זורמים' עם מה שקורה בסין ואף אחד לא מעלה שאלות. הזרמת נזילות לשווקים יכולה לקנות לך זמן, אבל היא יוצרת בעיה גדולה יותר - ואנחנו כבר שם".

 

"נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור דומה לזה של שנת 2015. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר", כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שלהם. לפי לאומי, "המדיניות המוניטרית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, וקצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון בהשוואה להעלאות ריבית בעבר".

בלאומי ממליצים על חשיפה מנייתית "ממוצעת" בתיקים, לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מסוים ברווחיות הפירמות הן בחו"ל והן בישראל.

חברת הרכב הסינית, קורוס, שבבעלות קנון הציבורית תקבל אשראי של 50 מיליון דולר מעידן עופר וזאת לאחר שמיצתה את כל האשראי שהעמידה לטובתה קנון הציבורית. (לסיפור המלא)

פחות מחמישה חודשים לאחר שגייסה בת"א 180 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב לציבור, מתקרבת חברת הבנייה הקנדית אורבנקורפ  לסוף דרכה במתכונתה הנוכחית. בסוף השבוע פנתה החברה לבית משפט בקנדה בקשה להגנה מפני נושים, במטרה לנסות ולחלץ עצמה מבור החובות שבו היא שקועה, באמצעות מכירת נכסים שלא בידי מפרק מטעם הנושים. את הבקשה הגישה אורבנקורפ לבית המשפט בהתאם לחוק הקנדי לפשיטת רגל וחדלות פירעון, למרות שהתחייבה בתשקיף ההנפקה ובשטר הנאמנות כי סכסוכים עם מחזיקי האג"ח ייפתרו בבית משפט בישראל. 

פריגו  חזרה עם ארביטראז' שלילי משמעותי על רקע שמועות בסוף השבוע כי המנכ"ל המוערך ג'וזף פאפא עשוי לעזוב לחברת התרופות ואליאנט, המצויה בקשיים.

בנק לאומי  דיווח הבוקר באופן רשמי כי חיסל את החזקותיו בחברה לישראל . הבנק דיווח כי ביום ה' האחרון מכר, בעסקה מחוץ לבורסה, 451,252 מניות החברה לישראל (כ-5.92% מהון המניות) תמורת 17,906,037 מניות כיל  (כ-1.4% מהון המניות).

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]