נעילה שלילית בבורסה: המעו"ף איבד 1.4%, פריגו צנחה 19%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה, עליות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ פריגו התרסקה לאחר שדיווחה על עזיבת המנכ"ל המוערך וסיפקה אזהרת רווח לרבעון הראשון של השנה ■ מחר: החלטת הריבית של הפדרל ריזרב

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

מגמה שלילית נרשמה היום (ג') בסיום המסחר בבורסת תל-אביב, על רקע מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בבורסות אירופה ועליות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. מניות התרופות צנחו, בהובלת פריגו   שנפלה בחדות. בשל הנפילה החדה במניית פריגו, המסחר בבורסה נפתח הבוקר באיחור בשל "פתיחה אנגלית". נזכיר כי בשל חול המועד פסח, המסחר בבורסת תל-אביב ננעל מוקדם מהרגיל.

 

הפדרל ריזרב יפרסם מחר את החלטת הריבית שלו, וגם אם אינו צפוי לבצע מהלך, הוא עשוי לדבר על התחזיות הכלכליות שלו לכלכלת ארה"ב ועל קצב העלאות הריבית בהמשך השנה. גם הבנק היפני יפרסם מחרתיים את ההודעה על המדיניות המוניטרית וייתכן שיודיע על עוד תמריצים לשווקים.

להערכת רבים, הפד צפוי להעלות את הריבית עוד השנה, כאשר הוויכוח הוא האם יתבצעו 2 העלאות או שמא רק אחת. פעילי השוק יחפשו מחר רמזים באשר למועד ההעלאה הבאה, ייתכן כבר בחודש יוני.

אפל צפויה לדווח הלילה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון החולף. דוחותיה משמעותיים מאוד, ונחשבים לברומטר של צריכה פרטית הן בארה"ב בפרט והן בעולם בכלל.

פריגו התרסקה אמש בניו-יורק בשילוב קטלני של עזיבת מנכ"ל מוערך ואזהרת רווח לרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על עזיבתו של ג'וזף פאפא את תפקיד יו"ר ומנכ"ל פריגו לטובת ניהול חברת התרופות Valeant. [לסיפור המלא]

גם טבע  ומיילן  ירדו לאחר נפילות חדות אמש בוול סטריט.

אלביט מערכות  הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-20 מיליון דולר לאספקת מערכות קשר טקטיות מתקדמות, מהמשפחה החדשה והמתקדמת של רדיו מבוסס-תוכנה E-LynX, למדינה במערב אירופה. החוזה יבוצע במהלך שלוש שנים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]