סוף לעמידה בתור בטאבו: ממחר קבצי בית משותף יונפקו במקוון

השירות יינתן באמצעות אתר האינטרנט של האגף ויכלול את כלל המסמכים המצויים בתוך תיקי בית משותף, שיונפקו תוך יממה ■ עלות הנפקת המידע באינטרנט תהיה 33 שקל, כמו המחיר במשרדי הטאבו

משרדי הטאבו בתל אביב / צילום: תמר מצפי
משרדי הטאבו בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סוף לעמידה בתור בטאבו כדי להוציא קבצי בית משותף. משרד המשפטים הודיע היום (א') כי החל ממחר (ב') לא יהיה צורך בהגעה פיזית למשרדי הטאבו כדי להוציא את מסמכי הבית המשותף ובדומה לנסחי טאבו, גם את הקבצים הללו ניתן יהיה לרכוש ולקבל באופן מקוון. מדובר בשינוי משמעותי שיקל על רוכשי דירה או מי שזקוק לקבצים האמורים.

עד היום, כל מי שרצה להציץ בצו הבית המשותף, בתשריט הבית המשותף המפרט את חלוקת הדירות בבניין והרכוש המשותף כמו גם תקנון הבית המשותף, היה צריך להגיע פיזית למשרדי הטאבו הרלוונטיים ולהמתין בתור לקבל תקליטור עם הנתונים. למרות שמדובר בקבצים שאינם "כבדים", את השירות לא היה ניתן לקבל באופן מקוון וכל מי שהיה צריך לקבל את התקליטור היה צריך להקדיש לכך לפעמים יום שלם של עמידה בתור במשרדי הטאבו.

כאן המקום לציין כי השינוי האמור שמאפשר להוציא את המידע באופן מקוון הוא לא רק מבורך אלא גם מתבקש בשנת 2016. עוד נציין כי עלות הנפקת המידע היא 33 שקל, מחיר זהה לשירות המקוון ולזה שתקבלו במשרדי הטאבו.

ממשרד המשפטים נמסר היום כי: "מעתה אזרחים, עורכי דין בתחום המקרקעין ושמאים לא יידרשו להגיע ללשכות האגף לרישום מקרקעין ולהמתין בתור כדי להנפיק קבצי בית משותף. השירות יינתן החל ממחר באמצעות אתר האינטרנט של האגף, כאשר הקבצים יישלחו סרוקים תוך 24 שעות לתיבת המייל האישית של מבקש השירות, למעט במקרים חריגים.

השירות יכלול את כל המסמכים המצויים בתוך תיקי בית משותף: צו הבית המשותף המורה על רישומו של הנכס בפנקס הבתים המשותפים; תשריט הבית המשותף המפרט את חלוקת הדירות בבניין תוך פירוט גודלן (בד"כ), פירוט הרכוש המשותף ועוד; תקנון הבית המשותף - מסמך המסדיר את היחסים בין בעלי הדירות בבית המשותף. לא לכל בית משותף נרשם תקנון, ובמקרה שלא נרשם תקנון, יחול התקנון המצוי המופיע בתוספת הראשונה לחוק המקרקעין".

מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור אמרה היום כי: "משרד המשפטים הגדיר את שיפור השירות לאזרח כיעד מרכזי בתכנית העבודה. לצד שיפור השירות בכל יחידות המשרד, שמתי לי למטרה לבצע מהפכה של ממש בשירות לציבור באגף רישום והסדר מקרקעין, יחד עם מנהל האגף החדש, עו"ד שלומי הייזלר. בהתאם, משקיע משרד המשפטים משאבים רבים בתחום, וכלל שירותי המטה במשרד, לרבות יחידות השירות, המחשוב והלוגיסטיקה רתומות לנושא, במטרה לשדרג את השירות לציבור בתחום המקרקעין מן הקצה אל הקצה.

המהלך הנוכחי מצטרף למספר ממשקים מקוונים שהחלו לפעול לפני מספר ימים, ובתוכם ממשק מול רשות האכיפה והגבייה לרישום עיקולים וביטולם, והוא צעד נוסף בהליכי המקוונות באגף המצויים בשלבי פיתוח מתקדמים".