סאמיט נסוגה מצמצום דירקטוריון כלכלית ירושלים

זוהר לוי, כך נראה, הגיע להבנה שמהלך אגרסיבי עלול להזיק לו בטווח הארוך מול בעלי העניין האחרים בחברה ומול גורמים בשוק ההון בכלל

זוהר לוי, שביצע לאחרונה מהלך אגרסיבי בניסיון להשתלטות על דירקטוריון קבוצת הנדל"ן כלכלית ירושלים, לוקח צעד לאחור. חברת סאמיט של לוי, שהגיעה להחזקה של כ-20% בכלכלית, שיגרה בשבוע שעבר הודעה לחברה, שבמסגרתה היא מסירה מסדר היום את הדרישה לשנות את סעיף 77 בתקנון החברה, כך שיביא לצמצום במספר הדירקטורים בכלכלית. בסאמיט מבהירים כי "אין בהחלטה שעל סדר היום למינוי הדירקטורים שהוצעו על-ידיה כדי להגביל את מינוים של דירקטורים נוספים, או כדי למנוע מינוי מחדש של דירקטורים קיימים".

לפני כשלושה שבועות שיגרה סאמיט הודעה לכלכלית שבמסגרתה דרשה מדירקטוריון החברה אסיפה כללית של בעלי המניות, לצורך החלטה על סיום כהונתם של כל הדירקטורים המכהנים בחברה (למעט הדירקטורים החיצוניים), מינוי זוהר לוי, יאיר שלהב ורון בארי כדירקטורים ותיקון סעיף 77 בתקנון החברה, כך שמספר החברים בדירקטוריון יעמוד על 5 עד 7 בלבד.כיום מורכבת מועצת המנהלים של כלכלית מ-9 דירקטורים, מתוכם 3 מונו על-ידי בנק לאומי (נושהו של אליעזר פישמן, בעל השליטה הקודם בכלכלית).

הוואקום שנוצר בכלכלית ירושלים חידד את הצורך לשינוי בתקנון החברה, שאינו מתאים למצב החדש שנוצר - חברה ללא בעל שליטה או גרעין שליטה מרכזי. לכן, פועל יו"ר החברה, אהרון פוגל, לבדיקת השינויים שיש לבצע בתקנון החברה על רקע המצב החדש. בד בבד, פועל זוהר לוי, בעל המניות הגדול בחברה, לבצע שינויים שיאפשרו לו להשפיע על קבלת ההחלטות בחברה, אולם נראה שהוא הגיע להבנה שמהלך אגרסיבי עלול להזיק לו בטווח הארוך מול בעלי העניין האחרים בחברה ומול גורמים בשוק ההון בכלל. לכן, ככל הנראה, החליט לוי לנסות בשלב הזה לבצע מהלך מתון יותר, שיקבל את תמיכת יתר בעלי העניין.

גם בית ההשקעות אלטשולר שחם, המחזיק בכ-10% ממניות כלכלית, שיגר לפני כשבוע וחצי הודעה לחברה שבמסגרתה דרישה לכנס בהקדם האפשרי אסיפה מיוחדת של בעלי המניות, לצורך דיון בהרכב הדירקטורים המכהנים במועצת המנהלים, למעט דירקטורים חיצוניים, ובמינוי נציג מטעמה (אלון כהן) לדירקטור.

באלטשולר שחם דורשים כי ככל שתתקיים אסיפה כללית של בעלי המניות בחברה, ללא קשר לבקשה, במועד מוקדם יותר, ייכללו נושאים אלה על סדר היום של האסיפה. עוד דורשים בבית ההשקעות, כי עד למועד כינוס האסיפה הכללית האמורה לא יתקבלו בחברה החלטות שאינן במהלך עסקים רגיל.

לא מן הנמנע שגורמים נוספים המחזיקים במניות כלכלית יבקשו אף הם למנות דירקטורים או לשנות את התקנון. מלבד סאמיט ואלטשולר שחם מחזיק איש העסקים דוד פורר בכ-12.4% ממניות החברה, הפניקס בכ-11.6%, בעל השליטה הקודם אליעזר פישמן בכ-7.5% ופסגות בכ-5.5%.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"