חברת הסחר האלקטרוני הישראלית Global-e גייסה 20 מיליון ד'

הפתרון הטכנולוגי של החברה מאפשר לחברות קמעונאיות לבצע התאמה מקומית (לוקליזציה) של חוויית הקנייה - להמיר את המחירים למטבע המקומי ולחשב את המסים בעסקה

אמיר שלכט, ניר דבי ושחר תמרי/צילום: רותם ברק
אמיר שלכט, ניר דבי ושחר תמרי/צילום: רותם ברק

תחום המסחר האלקטרוני מגלגל מאות מיליוני דולרים בכל שנה וצומח בקצב נאה של כ-20%. רשת האינטרנט מאפשרת לעסקים בכל הגדלים לשווק את מרכולתם ללקוחות בכל נקודה בעולם, אולם ההזדמנות העצומה טומנת בחובה גם אתגרים וקשיים טכניים, רגולטוריים ואחרים.

אחת החברות שפעילות בתחום הזה היא Global-e אשר הודיעה היום על סבב גיוס בהיקף של 20 מיליון דולר. המשקיעה שהובילה את הסבב היא קרן הצמיחה Red Dot אשר החלה לפעול רק בתחילת 2016. מי שעומדת מאחורי הקרן היא חברת האחזקות Temasek Holdings אשר שייכת לממשלת סינגפור. זו ההשקעה הראשונה של Red Dot אשר מנוהלת על ידי יורם אורון, צביקה נגן ויניב שטרן.

Global-e שהוקמה בשנת 2013 מסייעת לקמעונאים להתרחב מחוץ למדינת האם שלהם. החברה מספרת שהיא מעניקה שירות ליותר מ-200 חברות אשר להם יותר ממיליארד לקוחות. לחברה יש מרכז פיתוח בישראל (שבו מועסקים יותר מ-50 עובדים), מרכז פיתוח נוסף באוקראינה וכן משרדים באנגליה, צרפת וספרד. שלושת המייסדים של Global-e הם שחר תמרי (בכיר לשעבר בחברת 888), ניר דבי אמיר שלכט, שניהם בכירים לשעבר בבנק הפועלים.

הפתרון הטכנולוגי של החברה מאפשר לחברות קמעונאיות לבצע התאמה מקומית (לוקליזציה) של חוויית הקנייה. החברה מאפשרת להמיר את המחירים למטבע המקומי ולחשב את המסים בעסקה. בנוסף מאפשרת החברה לעשות שימוש במספר דו ספרתי של אמצעי תשלום.

אמיר שלכט, מנכ"ל Global-e, אמר היום כי "תחום המסחר המקוון הבינלאומי הוא מרתק ודינמי. מדובר כבר היום בשוק ענק בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים, אשר ממשיך לצמוח בעקביות בכל שנה ב-20% לפחות. בד בבד מדובר בשוק מורכב המצריך הבנה מעמיקה במגוון גדול של דיסציפלינות, ועל מנת להיות שחקן מוביל בתחום, נדרש פיצוח מורכב המצריך ידע נרחב לצד יכולות טכנולוגיות, שיווקיות ואופרטיביות מתקדמות במגוון רחב של תחומים.

"בזכות צוות מדהים, מגוון ונחוש של אנשים הצלחנו ב-Global-e לייצר פתרון חדשני וייחודי, המאומץ על ידי מספר גדל והולך של קמעונאים בעולם, ומייצר מדי יום ערך רב ללקוחותינו. אני שמח לומר כי Global-e צומחת ומתפתחת במהירות ועקביות, כאשר כבר במחצית הראשונה של 2016 צמחנו ב-250% בהשוואה למחצית הקודמת, ואנו צופים גידול של 500% בהיקף הפעילות שלנו עד לסוף השנה. אך עיקר הצמיחה עוד לפנינו, וסבב הגיוס הנוכחי ישמש להמשך פיתוח הצעת הערך הייחודית של Global-e, להרחבת מרכז הפיתוח הראשי שלנו בישראל כמו גם פעילותנו העסקית בשווקים הקיימים ובשווקים נוספים, ולהמשך ביסוס מעמדנו כחברה המובילה בעולם בתחומה".

צביקה נגן, שותף ב-Red Dot הוסיף כי "בתוך שלוש שנים בלבד, הצליחה Global-e להפוך לחברה המובילה בתחומה באירופה, תוך שהיא מספקת תוצאות עסקיות מרשימות למספר הולך וגדל של לקוחות. הודות לפתרון המתקדם והמקיף שהיא מציעה, המאפשר לקמעונאיים להרחיב משמעותית את היקף פעילותם בתחום המסחר המקוון הבינלאומי, Global-e משכילה לנצל את הצמיחה המהירה בתחום ולבסס את מעמדה כחברה המובילה בתחומה. עם התמיכה והמימון של Red Dot, Global-e תמשיך במגמת הצמיחה המרשימה תוך הרחבת פעילותה לשווקים נוספים באירופה ובשאר העולם". 

Global-e

שנת הקמה: 2013

מייסדים: אמיר שלכט (המנכ"ל), שחר תמרי וניר דבי

תחום פעילות: מסחר אלקטרוני

גיוסי הון: יותר מ-30 מיליון דולר

משקיעים: Red Dot ופרטיים