עליות בסיום המסחר בת"א; מניות הבנקים עלו בכ-1%

הפתיחה החיובית בניו יורק והעליות באירופה משכו את הבורסה לעליות ■ בלומברג: בנק לאומי עתיד לקצץ 1,000 משרות בשנה הקרובה

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב הסתיים היום (ד') בעליות של עד 1%, על רקע עליות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. הבוקר ננעלו בורסות אסיה במגמה מעורבת, כאשר החוזים העתידיים מאותתים על עליות בניו-יורק, ובורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית.

 

השאלה המרכזית שמעסיקה היום את הסוחרים בארה"ב ובעולם היא האם הבנק הפדרלי יעלה את הריבית כבר בחודש הבא. אומנם הפגישה הקרובה של הפד תתקיים רק ב-15 ביוני, אך הספקולציות סביב הנושא משתוללות כבר בימים אלה.

יצוין כי חברי הפד שולחים מסרים סותרים אל השוק, מה שמוסיף לבלבול המשקיעים. כך השבוע, בכירי הפד אמרו בראיון, כי סביר שהריבית תעלה השנה פעם אחת בלבד, בעוד שבשבוע שעבר פורסמו הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה שהיו אופטימיים למדי לגבי העלאות הריבית. לדברי יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, "אין סיכוי להפתעות והריבית תישאר על כנה ברמה של 0.25%-0.5%".

שרי האוצר של גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית הגיעו אמש להסכמה עם עמיתיהם ביוון לגבי תוכנית סיוע חדשה שתאפשר ליוון להתמודד עם משבר החוב שלה. ההסכם מגיע לאחר שיוון אישרה השבוע שורה של צעדי צנע חדשים. שרי האוצר של גוש האירו הודיעו כי יוון עמדה בתנאי הצנע ולכן הם מסכימים להזרים לה סיוע בהיקף של כ-10.3 מיליארד אירו. הסיוע הפיננסי החדש למעשה מציל את יוון מחדלות פירעון ויאפשר לה לשרת את חובותיה לקרן המטבע ולבנק המרכזי האירופי.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, התייחס היום למסחר וציין כי "מהדוחות הכספיים שפורסמו עד כה עולה כי חברות הנדל"ן המניב ממשיכות להציג תוצאות טובות, מה שככל הנראה ימשיך לספק תמיכה למניות בסקטור הזה. במקביל, גם החברות שפעילותן נגזרת מענף הבנייה כמו אינרום וקליל מציגות אף הן שיעורי צמיחה נאים. לפיכך נראה כי יש מקום להמשך יישום של מדיניות בחירת מניות ספציפית על פני השקעה במדדים הרחבים".

 

עונת הדוחות נמשכת בבורסה המקומית, ומחר צפויה למשל בזק  לסכם את הרבעון החולף.

בנק לאומי  עמל בימים אלה על תוכנית התייעלות חדשה. לפי פרסום אתמול בבלומברג, טיוטת התוכנית שהוצגה לבנק ישראל היא תוכנית חמש-שנתית הכוללת קיצוץ של 1,000 משרות בשנה הראשונה ולאחר מכן קיצוץ של 100 משרות מדי שנה. מדובר בקיצוץ של כ-10% מכוח-האדם של הבנק העומד על יותר מ-10,000 עובדים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]