כלכלני לאומי ואגוד: קנו מניות - צפויה תשואה עודפת לאורך זמן

לאומי: "האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ" ■ אגוד: "מומלצת חשיפה מנייתית של 18% בתיק מייצג ו-32% בתיק הספקולטיבי"

ההיסטוריה של הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
ההיסטוריה של הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

הבורסה בת"א סיימה אתמול בירידות שערים של 0.7% ויותר, אך בסיכום שבועי מדד המעו"ף סיים בעלייה של 2.3%. מתחילת השנה ירד המדד בכ-6.4%, לאחר עלייה של כ-4% בשנת 2015.

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ על "חשיפה מנייתית ממוצעת בתיקי ההשקעות. זאת, על רקע ירידה מצרפית נוספת בהכנסות וברווחי הפירמות במסגרת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2016, כאשר במבט קדימה צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל ברווחיותן. למרות כל זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", הם כותבים בסקירת סוף השבוע שלהם. 

בלאומי מציינים, כי "נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור דומה לזה של שנת 2015. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר. הכרעות פוליטיות בבריטניה (משאל עם), ספרד (בחירות כלליות) ומאוחר יותר השנה בארה"ב, עשויות להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בטווח הקצר, כמו גם שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב".

כפי שצינה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, וכמו שרוב חזאי שוק ההון מעריכים, בלאומי גם סבורים כי המדיניות המוניטרית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון בהשוואה להעלאות ריבית בעבר. "ככלל, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעלייה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים. קצב האינפלציה העולמי צפוי לעלות בהדרגה, גם כתלות במחירי האנרגיה והסחורות", כותבים הכלכלנים.

בלאומי כותבים עוד, כי "מחירי האג"ח הממשלתי בעולם נמצאים ברמה גבוהה מאוד. אנו ממליצים לשמור על מח"מ בינוני-קצר בתיקי ההשקעות, תוך מתן עדיפות לאג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים על אג"ח ממשלתי, בחו"ל. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חרף הדירוגים הנמוכים".

להערכתם, "קצב האינפלציה צפוי לעלות באופן מתון במהלך המחצית השנייה של שנת 2016, ותהיה לכך השפעה חיובית על ציפיות האינפלציה של המשקיעים. בבנק ממליצים על חשיפה מאוזנת בין האפיק השקלי והאפיק הצמוד בתיקי ההשקעות.

באשר לשוק המט"ח, בלאומי סבורים כי "נתוני סחר החוץ של ישראל כוללים ירידה חדה ביצוא הסחורות בארבעת החודשים הראשונים של השנה. התפתחויות אלו מקטינות להערכתנו את ההסתברות לתיסוף משמעותי בשקל. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מט"חית בתיק ההשקעות באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל ללא גידור החשיפה המטבעית".

אגוד: "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן"

גם כלכלני בנק אגוד מעריכים כי "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, אם כי התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה". בבנק ממשיכים להמליץ על חלוקה באפיק המנייתי של 60% חו"ל ו-40% לישראל. מבחינת החשיפה הכללית למניות הם ממליצים על חשיפה מנייתית של 18% בתיק מייצג ו-32% בתיק הספקולטיבי.

באגוד מעריכים ביחס לשוק המט"ח, כי "נקודת התמיכה הקרובה לדולר מול השקל נמצאת ב-3.75 שקלים לדולר, כאשר נקודת ההתנגדות הקרובה נמצאת ב-4 שקלים לדולר ואחריה ב-4.05 ש' לדולר. באשר למסחר העולמי במט"ח, במהלך השבועות האחרונים הדולר שומר על יציבות יחסית מול האירו. צמד המטבעות נסחר סביב שער 1.118 אירו לדולר כאשר ב-19 במאי צמד המטבעות סגר על 1.12 אירו דולר. נקודות תמיכה לדולר מול האירו נמצאת ב-1.05 אירו לדולר ונקודת ההתנגדות הקרובה ב-1.16 אירו לדולר".