הטיפ היומי: מניית נדל"ן ישראלית אטרקטיבית

בבית ההשקעות אפסילון ממליצים לקנות את מניות בראק אן וי וסבורים כי יש בה פוטנציאל לאפסייד בגין הסבת נכסי מסחר לנדל"ן יזמי למגורים

פרויקט של בראק אן וי בגרמניה / צילום: מתוך אתר החברה
פרויקט של בראק אן וי בגרמניה / צילום: מתוך אתר החברה

חברת הנדל"ן בראק אן וי  נסחרת בבורסה בת"א בשווי 2.05 מיליארד שקל. החברה עוסקת בנדל"ן מניב למסחר ומגורים בגרמניה.

בעידן הנוכחי, שבו הריבית חסרת הסיכון אפסית ואף שלילית בחלק מהגלובוס, פרמיית הסיכון הנדרשת מצד המשקיעים הולכת ומצטמצמת, דבר שמקשה על איתור השקעות סולידיות יחסית בתשואות ראויות.

על רקע סביבת המאקרו, חשיפה למניית בראק אן וי עשויה להתברר כמעניינת לאור הפעילות העסקית של החברה, המתרחבת ומשביחה את תיק הנכסים המניבים שברשותה, וכן בגין פיתוח משמעותי של נדל"ן יזמי למגורים במיקומים אטרקטיביים שבהם ישנו חוסר בדיור למגורים.

פעילות החברה בגרמניה היא בשלושה מגזרי פעילות. הראשון, נדל"ן מניב למסחר, הכולל 32 נכסים בשטח כולל של 377 אלף מ"ר ומבוסס על שוכרי עוגן בחוזים ארוכים, בתשואת NOI (רווח תפעולי מהשכרת נכסים) של 6.4% ב-2015. החברה מאמינה שבטווח הארוך היא תוכל להסב חלק מהותי מנכסי הנדל"ן המניב לנדל"ן יזמי למגורים - הסבות שעשויות לייצר ערך משמעותי בחברה.

המגזר השני הוא נדל"ן מניב למגורים, שבו כ-10,000 יחידות דיור ב-16 ערים, עם תשואת NOI של 6.6% ב-2015. שיעור שוכרי הדירות בגרמניה הוא מעל 60%, וגרמניה שנחשבת לאחת המדינות בהן היחס בין הוצאות שכה"ד להכנסה הפנויה הוא מהנמוכים באירופה, ומכאן ניתן להסיק שפוטנציאל עליית שכה"ד בגרמניה גבוה יותר ממקומות אחרים.

השלישי - ייזום למגורים. ברשות החברה כ-1,400 יחידות דיור בביצוע ובתכנון, מרביתן במיקום מרכזי בדיסלדורף. שיעור הרווח היזמי על השלבים שהסתיימו ובביצוע הוא כ-25%.

בסופו של דבר, התוצאות מדברות בעד עצמן. ה-NOI וה-FFO (תזרים תפעולי נקי) של החברה גדלים בהתמדה בשנים האחרונות.

אנו סבורים כי מניית בראק אן וי מהווה השקעה אטרקטיבית וממליצים עליה במחיר יעד של 335.4 שקל, פרמיה של 7.6% על מחירה בבורסה כיום, כאשר יש פוטנציאל לאפסייד בגין הסבת נכסי מסחר לנדל"ן יזמי למגורים, ללא פרויקט עתידי להשבחה וללא פיתוח קרקע יוקרתית בדיסלדורף שמיועדת להפוך למתחם דיור, המיועד לעשירון העליון בעיר.

רו"ח אלעד כהן, אנליסט, בית ההשקעות אפסילון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם