מנהלי לידר שוקי הון במו"מ לרכישת החיתום והברוקראז' של החברה

היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, ובראש קבוצת הרוכשים נכללים לפי ההערכות מספר מנהלים שהודיעו לאחרונה על התפטרותם - מנכ"ל לידר שוקי הון, עמית ורדי, המשנה למנכ"ל, שי בן יקר, ומנכ"ל חברת לידר חיתום, רנן כהן אורגד

העסקה למכירת פעילויות החיתום והברוקראז' של לידר שוקי הון  שוב על הפרק, והפעם במקום בית ההשקעות ווליו בייס (ValueBase), שעסקה עמו בוטלה לאחרונה, הרוכשים המיועדים הם מנהלי הפעילות הנמכרת.

לידר שוקי הון דיווחה היום לבורסה, כי "מנהלים בכירים בחברה הגישו הצעה לדירקטוריון לרכישת החברות הבנות העוסקות בפעילות ההנפקות והברוקראז'. דירקטוריון החברה מנהל מו"מ עם המציעים על ההצעה האמורה". עוד ציינו שם, כי "המו"מ טרם הבשיל, ואין כל ודאות כי ייחתם הסכם, או מה יהיו תנאיו הסופיים".

היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, ובראש קבוצת הרוכשים נכללים על פי ההערכות מספר מנהלים שהודיעו לאחרונה על התפטרותם - מנכ"ל לידר שוקי הון, עמית ורדי, המשנה למנכ"ל, שי בן יקר, ומנכ"ל חברת לידר חיתום, רנן כהן אורגד. מלבדם צפויה קבוצת הרוכשים לכלול בכירים נוספים, ובהם האנליסט הבכיר והסמנכ"ל, אלון גלזר, וסמנכ"ל הכספים, ירון שטינמץ.

על פי ההערכות, מכירת פעילויות החיתום והברוקראז' נובעת מרצונה של לידר השקעות (בעלת השליטה בלידר שוקי הון) להותיר את החברה עם ההחזקה המאוד מוצלחת בבית ההשקעות ילין לפידות (50%), וזאת בעיקר בשל הסכמי ההעסקה של מנהלי הפעילויות שהועמדו למכירה, הנהנים מתגמולים גבוהים - הנגזרים בין היתר מרווחי ילין לפידות - ש"אוכלים" את רווחיה של לידר שוקי הון.

בחודש שעבר התפוצץ המו"מ למכירת פעילויות החיתום והברוקראז' של לידר שוקי הון לווליו בייס שבניהול ויקטור שימריך ועידו נויברגר, לאחר נסיגת הרוכשים המיועדים מהעסקה, ככל הנראה על רקע חילוקי דעות בקשר למחיר העסקה, שהוערך בעשרות מיליוני שקלים.

פיצוץ זה הותיר את לידר שוקי הון עם חילוקי הדעות בין בכירי החברה לבין צחי אפלויג, יו"ר החברה האם, לידר השקעות (ודירקטור דומיננטי בלידר שוקי הון). זאת, ככל הידוע, על רקע תשלומי השכר הגבוהים לבכירי לידר שוקי הון, הפוגעים ברווחיות החברה ועומדים מאחורי רצונה של לידר השקעות להיפרד מאותן פעילויות של לידר שוקי הון שהעמידה על המדף.

לידר שוקי הון מוחזקת ב-46% על-ידי לידר השקעות, ונסחרת לפי שווי של 475 מיליון שקל. לידר השקעות, בשליטת יורשי דן דוד, נסחרת בשווי של כ-140 מיליון שקל, וההחזקה בלידר שוקי הון היא פעילותה המרכזית. מלבד שירותי החיתום והברוקראז', שאותם היא מנסה למכור כאמור, פועלת לידר שוקי הון גם בתחום המסחר בני"ע, ומחזיקה ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות, האחראי על עיקר רווחיה ושוויה.

תחום החיתום של לידר שוקי הון כולל מתן שירותי הפצה וחיתום בהנפקות ני"ע לציבור, הנפקות פרטיות והפצות של חבילות ני"ע. בפעילות החיתום של לידר שותף הבנק הבינלאומי, עם 20% מהחברה (אשר נרכשו בשנת 2011 תמורת 5 מיליון שקל). תחום הברוקראז' של לידר שוקי הון כולל שירותים בני"ע, שירותי שיווק השקעות, ביצוע ניתוח חברות ומחקרים וכן פעילות תיווך בין-בנקאי במט"ח, ריביות ונגזרים פיננסיים. את הרבעון הראשון של השנה סיכמה לידר שוקי הון עם שחיקה של 30% בהכנסותיה, בעיקר בהשפעת ההכנסות מפעילות ההנפקות ומסחר בני"ע. הרווח הנקי שלה לתקופה זו צנח ב-44% ל-8.5 מיליון שקל.