סקר: 30% מחשיבים את הסמארטפון יותר מאשר את הוריהם

מחקר שבוצע בגרמניה ובבריטניה עבור מעבדת קספרסקי: 37.4% דירגו את הסמארטפון שלהם כחשוב יותר מחבריהם הקרובים ■ 16.7% דירגו את הסמארטפון בקטגוריית החשיבות הגבוהה ביותר

מכורים לסמארטפון / צילום: בלומברג
מכורים לסמארטפון / צילום: בלומברג

מידת החשיבות שהצרכנים מעניקים לסמארטפון שלהם מתגלה בסקר שבוצע עבור מעבדת קספרסקי, חברת אבטחת המידע שמוכרת מוצרי הגנה למחשבים.

לפי הסקר, 37.4% מהמשתתפים מדרגים את הסמארטפון שלהם כחשוב יותר או חשוב באותה מידה כמו חבריהם הקרובים; 29.4% מהנשאלים אמרו כי הסמארטפון שלהם חשוב באותה מידה או חשוב יותר מאשר הוריהם; 21.2% אמרו כי הסמארטפון שווה או עולה בחשיבותו על השותפים שלהם לחיים; 16.7% דירגו את הסמארטפון בקטגוריית החשיבות הגבוהה ביותר; ורק 1.1% אמרו כי הסמארטפון חשוב להם יותר מכל דבר אחר בחיים.

הסקר בוצע אונליין, על-ידי אוניברסיטת וורצבורג (Würzburg) בגרמניה ונוטינגהאם טרנט (Nottingham Trent) בבריטניה, בקרב כ-1,300 משתתפים מהאוכלוסיה הבוגרת. הנשאלים התבקשו לדרג אנשים ואובייקטים שונים בחייהם לפי סדר חשיבותם. הניסוי ביקש מהמשתתפים למקם תמונות המייצגות אנשים ואובייקטים שונים בחייהם, ביחס לעצמם, על בסיס שרטוט של לוח שחמט.

הניסוי גילה כי המשפחה הקרובה, החברים וחיות המחמד דורגו בקרב רוב הנשאלים גבוה יותר מאשר הסמארטפון שלהם, בעוד שאנשים עימם הם עובדים או לומדים מדי יום - מצאו את עצמם רחוקים יותר מאשר החבר הדיגיטלי לחיים.

אסטריד קרלוס, פסיכולוגית מדיה באוניברסיטת וורצברג, אשר הובילה את המחקר, מסרה כי "הופתענו לראות שהיה לנו קל מאוד לקבל מהנסקרים את קוד הגישה הסודי שלהם לסמארטפון (93% הסכימו למסור את הקוד). זה מדאיג, מכיוון שהדבר מצביע על כך שאנחנו מוכנים להציב את החברים הדיגיטליים שלנו - ואת המידע האצור בהם - בסיכון". 

דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי במעבדת קספרסקי, התייחס להשלכות האבטחה של חיבור רגשי עם מכשיר, באומרו כי "הניסוי החדש מחזק את ההוכחה לחיבור הרגשי החזק שיש לנו עם מכשירי טלפון חכמים. יצירת קשר רגשי עם סמארטפון יכולה להשפיע על קבלת החלטות בכל הנוגע להגנה על המידע המאוחסן בו. אנו כבר יודעים כי אנשים רבים שוכחים לאבטח את הסמארטפון שלהם מאחר שהם רואים בו הרחבה של עצמם, והדבר מותיר אותם חשופים לעברייני הסייבר".