אפריקה נכסים ודניה סיבוס יקימו מבנה למשרד המשפטים

שתי החברות זכו במכרז של משרד האוצר לתכנון והקמת מבנה למשרד המשפטים בירושלים ■  על פי תנאי המכרז, החברה תתפעל את הבניין לתקופה של 25 שנה וזאת בתמורה לתשלום שנתי קבוע מהמדינה בגובה כ-23 מיליון שקל צמוד למדד

אפריקה ישראל נכסים ודניה סיבוס זכו במכרז של משרד האוצר לתכנון והקמת מבנה משרד המשפטים בירושלים, כך דיווחה החברה היום (ה') לבורסה. מדובר במכרז בשיטת ה- B.O.T, במסגרתו אפריקה ישראל נכסים ודניה סיבוס כזרוע הביצוע, יתכננו, יבנו, יממנו וינהלו את הפרויקט.

על פי תנאי המכרז, החברה תתפעל את הבניין לתקופה של 25 שנה וזאת בתמורה לתשלום שנתי קבוע מהמדינה בגובה כ-23 מיליון שקל צמוד למדד. בנוסף, החברה גם תקבל את ההכנסות משטחי המסחר בפרויקט.

הפרויקט האמור יכלול כ-65 אלף מ"ר בנוי, כולל בנייה תת-קרקעית. מדובר בבניין משרדים שיכלול חמש קומות בחלק אחד, ובניין בן 14 קומות בחלקו האחר. במסגרת הפרויקט ייבנו גם כ-30 אלף מ"ר של Data center בתת הקרקע כאשר השטח הבנוי מעל הקרקע יכלול כ-35 אלף מ"ר ויכלול משרדים ושטחים ציבוריים. השטח הבנוי יכלול גם ספריה, אודיטוריום, בית כנסת, גלריה, מטבח, חדרי אוכל ועוד. את המכרז הוציא החשב הכללי במשרד האוצר באמצעות חטיבת נכסים רכש ולוגיסטיקה, של מנהל הדיור הממשלתי. כאמור בפרויקט גם שטחי מסחר, בהיקף כ-1,500 מ"ר, וההכנסות מהשכרת השטח המסחרי ייכנסו לקופתה של אפריקה ישראל נכסים. בדיווח לבורסה העריה החברה את ההכנסות הצפויות בכ-2 מיליון שקל בשנה.

אבי ברזילי, משנה למנכ"ל אפריקה ישראל נכסים אמר לאחר הזכייה במכרז כי: "הזכייה במכרז משמעותי זה מעידה על המשך תנופת הייזום והפיתוח של אפריקה ישראל נכסים בכניסה לפרויקטים משמעותיים ורחבי היקף התורמים להמשך מיצובה כשחקן מוביל בתחום ייזום, הקמה והשבחה של נדל"ן מניב בארץ ובעולם".

רונן גינזבורג, מנכ"ל קבוצת דניה סיבוס הוסיף: "הקמת משרד המשפטים החדש הינה פרויקט מורכב ביותר מבחינה הנדסית. לאור מורכבות העבודות והניסיון המיוחד הנדרש לתכנון וביצוע דרש משרד האוצר ניסיון מקצועי מיוחד".

לצורך תכנון הפרויקט שכרה דניה סיבוס את משרד האדריכלים מן שנער בניהולו של אמיר מן ועמי שנער. נציין שבמכרז התמודדו גם קבוצת שיכון ובינוי סולל בונה יחד עם האדריכל קולקר-קולקר אפשטיין, קבוצת אשטרום עם האדריכל אמר-קוריאל, חברת מנרב שחברה לחברת אלקטרה יחד עם האדריכל קימל אשכולות, וחברת לוינשטיין עם האדריכל ספקטור עמישר.

במקביל, נזכיר כי אפריקה ישראל נכסים , שזכתה במכרז, נשלטת על ידי קבוצת אפריקה ישראל שנקלעה בשבועות האחרונים למצוקה ופנתה למחזיקי אגרות החוב בבקשה לנהל מו"מ על הסדר חוב.