תל אביב מיישרת קו עם העולם: ירידות בסיום המסחר

חוזים שליליים על מדדי וול סטריט ■ האם הפד יספק השבוע רמז לגבי מועד העלאת הריבית הבאה? ■ מניות הסלולר צונחות על רקע המו"מ שמנהלת גולן טלקום עם הוט מובייל ■ הדולר עולה -איך משקיעים בדולר?

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

לאחר חופשת חג השבועות אתמול, המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (ב') בירידות שערים חדות, על רקע המגמה השלילית שחתמה ביום שישי האחרון את המסחר בוול סטריט. בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות, והסנטימנט השלילי ניכר גם בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים בניו-יורק.

 

העובדה כי הפדרל ריזרב עתיד שלא להעלות את הריבית בישיבתו השבוע כבר אינה מספיקה לתדלק את השווקים, וכרגע לא נראה קטליזטור אחר שיספק אופטימיות לפעילי השוק. המשקיעים עדיין מחכים לראות מתי הפד יפעל ב-2016, כשרוב ההערכות מדברות על העלאת נוספת בחודש ספטמבר, אם בכלל.

אירוע אחר שתופס את תשומת-לב המשקיעים הוא משאל העם בבריטניה ב-23 ביוני בנוגע ליציאה מהאיחוד האירופי, מה שצפוי לטלטל את השווקים בטווח המיידי לאחר מכן.

למרות הירידות במדדי המניות בתל-אביב מתחילת השנה, בבנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירת סוף השבוע שלהם לקנות מניות, לשמור על חשיפה מנייתית ממוצעת. "במבט קדימה, צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", לדבריהם.

גם כלכלני בנק אגוד ממליצים להמשיך ולקנות מניות, וטוענים כי "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן". הם ממליצים על השקעה סקטוריאלית תוך "תיבול" התיק בבחירה סלקטיבית של מניות - בחלוקה של 60% חו"ל, 40% ישראל.

 

מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  נסחרו בירידות שערים לאחר שדווח ביום חמישי כי גולן טלקום מנהלת מו"מ עם הוט מובייל לגבי שימוש בתשתיות שלה במקום התשתיות של סלקום. בתוך כך, סלקום דיווחה היום לבורסה כי אם גולן טלקום תפר את ההסכמים שנחתמו עימה, היא תדרוש מגולן פירעון חוב מיידי בסך 600 מיליון שקל פלוס מע"מ, כמו גם החזר הנחות בסך 300 מיליון שקל.

אפריקה  הוסיפה להיסחר על רקע הסדר החוב אותו היא מנסה לקדם מול מחזיקי האג"ח שלה, ואל מול שלל הבעיות הנלוות לכך.

טבע   הודיעה היום כי היא תקפיא באופן יזום מכירות, שיווק והפצה של ה תכשיר ZECUITY לאחר שהחברה קיבלה דיווחים על תגובות עוריות אשר תוארו ככוויות וכצלקות בקרב מטופלים שהשתמשו בתכשיר. בהתאם להליך השעיית השיווק, החברה פתחה בהליך החזרה של המוצר מבתי המרקחת.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]