החשש מ"ברקזיט" דועך ובורסות אירופה זינקו בכ-3.5%

המסחר באסיה ננעל בעליות שערים ■ חשש המשקיעים מפני משאל העם בבריטניה דועך בעקבות סקרים אחרונים שמצביעים על יתרון למחנה התומכים בהישארותה של הממלכה באיחוד ■ ירידה של 11% ביצוא ביפן בחודש מאי

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ב') בעליות שערים חדות, בהמשך לנעילת המסחר בבורסות אסיה בעליות. ברקע, דעיכה בחשש שמלווה את המשקיעים לקראת משאל העם על עתידה של בריטניה באיחוד האירופי. החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בעליות חדות.

 

המשקיעים ממתינים בדריכות לקראת משאל העם שייערך בבריטניה ביום חמישי הקרוב ויכריע האם הממלכה המאוחדת תישאר באיחוד האירופי או תתנתק ממנו. קרן המטבע הבינלאומית הזהירה אתמול מההשלכות שתהיינה לברקזיט וציינה בהודעה שפרסמה ולפיה החלטה בריטית לפרוש מהאיחוד האירופי תגרום ל"אפקט שלילי מהותי" לכלכלה, ל"ירידה קבועה בהכנסות" ולפגיעה גם בכלכלות של מדינות אירופיות נוספות. 

קרן המטבע: ברקזיט תגרום לירידה חדה בהכנסות של בריטניה

עם זאת, מספר סקרים שפורסמו בסוף השבוע לאחר הירצחה של חברת הפרלמנט ג'ו קוקס הצביעו על רוב למחנה התומכים בהישארותה של בריטניה באיחוד.

הליש"ט מגיב בחיוב לסקרים ומתחזק. העלייה החדה של הליש"ט השפיעה גם על שער האירו שעלה מיום חמישי האחרון בכמעט 2%, מ-1.1135 דולר לאירו לרמה של 1.1345. בשוק המט"ח המקומי, האירו התחזק היום מול השקל בכ-0.8% לרמה של 4.37 שקלים לאירו. 

האירו מזנק ב-0.8% מול השקל לקראת משאל העם בבריטניה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה חיובית, בהובלת מדד הניקיי היפני שזינק ביותר מ-2.3%.

 

ביפן, המשקיעים מתעלמים מירידה של 11% ביצוא בחודש מאי ומגיבים להיחלשות הין מול המטבעות המרכזיים. הין היפני, שנחשב לחוף מבטחים, התחזק בשבוע האחרון עד לרמה של כ-103.5 ין לדולר, בין היתר בשל החשש מה"ברקזיט" ומההחלטה של הבנק המרכזי היפני "לשבת על הגדר" ולא לפעול החודש. כעת המטבע היפני נחלש לרמה של 104.6 ין לדולר.

כריס ווסטון, אסטרטג ראשי בחברת  spreadbettor IG, מציין כי התיאבון לסיכון גדל לאחר הסקרים האחרונים בבריטניה. "מחזורי המסחר בשוקי המניות יהיו המפתח היום", לדבריו.

מניות היצוא ביפן בלטו ונסחרו בעליות. נציין את טויוטה , ניסאן  וסוני