רשות ני"ע לא מאמינה במוסדיים לניהול הסדר החוב באפריקה

נאמני אגרות החוב של אפריקה ישראל מציעים את עמנואל אבנר כמומחה כלכלי שילווה מטעם בית המשפט את הסדר החוב של אפריקה ישראל ■ אפריקה הציעה לאבנר, שמשנת 2011 לא נשא בתפקיד בכיר בשוק ההון, 300 אלף שקל

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

לאחר ההתנגדות החריפה של הכנ"ר, פרופ' דוד האן, לבקשת מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל שלא למנות מומחה כלכלי שילווה את הסדר החוב של אפריקה ישראל, הצטרפה הרשות לני"ע לעמדת הכנ"ר ובעקבות כך הודיעו נאמני האג"ח, הרמטיק נאמנויות, כי הם מושכים את בקשתם שלא למנות מומחה כלכלי ומציעים את רו"ח עמנואל אבנר כמומחה כלכלי שילווה את המו"מ על הסדר החוב באפריקה.

עמנואל אבנר שכיהן בעברו כסמנכ"ל הכספים של פרטנר ופרש בשנת 2011 התחייב לדווח לבית המשפט (ולבקש את אישורו) במידה ושכר הטרחה שלו יעבור את רף 300 אלף השקלים.

יש לציין כי תפקידו של המלווה מטעם בית המשפט יהיה לייצג את האינטרס הציבורי בהסדר החוב השני של אפריקה ישראל, ולוודא כי מחזיקי האג"ח הגדולים אינם מוותרים על כספי ציבור המשקיעים מסיבות שונות ומשונות ופועלים להשיא את החזרי החוב למשקיעים.

כן ראוי נציין, כי המלווה בהסדר חוב בסדר גודל כזה חייב להיות מומחה בעל שם שיכול לעמוד בלחצים לא מבוטלים של החברה ומחזיקי האג"ח הגדולים שהסכימו כבר להצעת אפריקה ישראל להזרמה של 300 מיליון שקל בלבד ומחיקה של למעלה ממיליארד שקל.

בהסדר החוב הראשון היה זה פרופ' אמיר ברנע שליווה את הסדר החוב, נהג בשקיפות מרבית ולמעשה בעצם פעולתו של ברנע בצירוף המוניטין המרשים שלו הצליח להעביר את הסדר החוב הגדול הקודם של אפריקה, שכלל מחיקה של 1.2 מיליארד שקל שהומרו מחוב למניות אבל ההסדר כלל הזרמה של 750 מיליון שקל של לבייב לקופת החברה.