יציבות בסיום המסחר בבורסה; דלתא זינקה בכ-14%

המסחר בוול סטריט נפתח בתנודית שמשכה את השוק לירידות קלות ■ דלתא רכשה את פעילות הג'ינסים של חברת האופנה V.F בתמורה ל-120 מיליון דולר

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ה') ביציבות. פתיחה תנודתית בניו יורק משכה את הבורסה לירידות קלות. בסיכום שבועי איבדו המדדים המובילים בבורסה כ-2%.

 

לאחר ההלם הראשוני שגרר ירידות שערים חדות, נראה כי השווקים הפיננסיים נרגעים מהשפעות ה"ברקזיט" ומתחילים להבין את המשמעויות של פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי ולהצמיד לה תג מחיר.

יתרה מכך, יש המתחילים לתאר את ההשפעות החיוביות של הפרידה מהאיחוד האירופי על בריטניה. כך, הכלכלן הראשי של בנק לאומי גיל בפמן אמר אתמול בראיון לוול סטריט ג'ורנל, כי פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, מפתיעה ככל שתהיה, הרי שהיא יכולה ליצור הזדמנויות חדשות לממלכה המאוחדת ולהצעיד אותה לשיעורי צמיחה גבוהים יותר.

ועוד: פרופ' נוריאל רוביני, שידוע בתחזיותיו הפסימיות, התייחס ל"ברקזיט", ולמרבה ההפתעה סבור כי הסיכוי שהמשבר בבריטניה יגרור את הכלכלה הגלובלית למיתון, מוגבל.

מאידך, נגיד הבנק המרכזי של אירופה הזהיר השבוע בנאומו בפני מנהיגי אירופה שה"ברקזיט" עלול לפגוע משמעותית בצמיחת גוש האירו. להערכת מריו דראגי, יצאת בריטניה מהאיחוד תוריד את הצמיחה בכ-0.3%-0.5% במהלך שלוש שנים הבאות. בנוסף, דראגי ציין כי ירידות בשוקי המניות עלולות בין היתר להכביד על הצמיחה.

 

התרסקות היצוא? הלמ"ס צפויה להעלות את קצב הצמיחה

דלתא  הודיעה היום כי היא רוכשת חלק מפעילות חטיבת ה-Coalition Contemporary Brands של חברת האופנה V.F בתמורה ל-120 מיליון דולר.

מניות התקשורת דוגמת סלקום  ופרטנר  הוסיפו לרכז עניין לאחר שטיפסו בצורה ניכרת ביומיים האחרונים במחזורים גבוהים וללא דיווח מסוים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]