אלטשולר יוצא מענף הביטוח ורוכש חברת שירותי נאמנויות

בית ההשקעות מוכר את הפעילות בענף להכשרה ביטוח של אלי אלעזרא, ורוכש את החזקות בית ההשקעות מיטב דש בחברת מיטב דש בנפיטס

גילעד אלטשולר בעלים ומנכ"ל משותף באלטשולר שחם / צילום : אייל יצהר
גילעד אלטשולר בעלים ומנכ"ל משותף באלטשולר שחם / צילום : אייל יצהר

בית ההשקעות אלטשולר שחם, בניהול גילעד אלטשולר ורן שחם, יוצא מתחום הביטוח ומוכר את הפעילות הקטנה שצבר בענף להכשרה ביטוח של אלי אלעזרא. במקביל, רוכש אלטשולר את החזקות בית ההשקעות מיטב דש בחברת מיטב דש בנפיטס, שמחזיקה בחברת הבת מיטב דש נאמנויות (לשעבר אס.ג'י.אס נאמנויות).

אלטשולר שחם ביטוח הוקמה ב-12 ביוני 2014 והחלה לפעול בפברואר 2015 כמבטחת בענפי ביטוח חיים סיכון ("ריסק") וחיסכון פרט בלבד. מדובר בבית ההשקעות הגדול השני שהקים חברת ביטוח תחתיו, לאחר פסגות, וזאת בניגוד לבתי השקעות אחרים, כגון מיטב דש, שבחרו לפעול בתחום הביטוח הפנסיוני ופוליסות החיסכון באמצעות שיתופי פעולה. עתה הוא בוחר לצאת מהתחום, לאור הקשיים בתפיסת נתחי שוק מהותיים, ולצד קידום מוצר הגמל להשקעה שמקדם האוצר ושמייתר את פוליסות החיסכון.

מי שרוכשת את התיק שלו, שכולל תיק פיננסים (פוליסות החיסכון) בהיקף של כ-350 מיליון שקל, ותיק ביטוחי "ריסק" בהיקף של כ-8.5 מיליון שקל, היא חברת הביטוח הכשרה ביטוח, בניהולה של אתי אלישקוב. לפי ההסכם, חברת הביטוח המקבלת לא תשלם תמורה כספית כנגד קבלת הנכסים - מלבד תשלום לסוכני הביטוח ותשלום לאלטשולר שחם בגין מרווח פיננסי ורווחיות המוצרים.

כמו כן, כך הודיעו החברות כי "לא יועמסו דרישות הון שינבעו מהעברת תיק הביטוח והפיננסים לחברה ומבטח המשנה סוויס-רה ימשיך לבטח את העסקה".

רכש קטן מדש

לצד זאת, אלטשולר שחם, מבתי ההשקעות הצומחים בשנים האחרונות, רוכש את השליטה בחברה שירותי הנאמנויות של מיטב דש, שתיקרא מעתה אלטשולר שחם בנפיטס. מיטב דש מוכר את מלוא ההחזקות (60%) בתמורה לכ-7.3 מיליון שקל, בתוספת סכום נוסף שייגזר מרווחי החברה הנמכרת לרבעון השני השנה, בכפוף להתאמות. לצד אלטשולר שחם, שרכש 56% מהחברה הנרכשת ושציינו כי העסקה משקפת לחברה הנרכשת שווי של כ-20 מיליון שקל, רוכש יו"ר החברה, והשותף של מיטב דש בה - רונן סולומון, עוד 4% ממניותיה, ומגדיל את חלקו בה ל-44% בסך הכל.

מיטב דש בנפיטס מעניקה מגוון שירותי נאמנות סטטוטורית, תוך התמחות בשירותי נאמנות ניהול ותפעול תוכניות הטבה מבוססות מניות לעובדים ומנהלים (ESOP), שירותי נאמנות כנאמן משלם בעסקאות (Paying Agent), שירותי השלשה (Escrow), ושירותי נאמנות בהתאם לכללי חסימת בעלי עניין בבורסה, שירותי נאמנות לעסקאות וכן שירותי אדמיניסטרציה וסליקת כספים וני"ע הנלווים לשירותים האמורים. היא הוקמה על ידי סולומון ב-2006.

בחברת בנפיטס מועסקים כ-15 עובדים, שצפויים לעבור לאלטשולר שחם עם השלמת העסקה בשבועות הקרובים.