"להקטין חשיפה למניות באירופה, בעיקר בפיננסים"

כלכלני לאומי: ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. במבט קדימה צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס


בעקבות משאל העם בבריטניה, עלו סימני שאלה רבים בנוגע לתהליך היפרדותה מהאיחוד האירופי, כמו גם לגבי ההתפתחויות הצפויות עוד בבריטניה עצמה. אי ודאות זו צפויה לפגוע בכלכלת בריטניה, ובמידה מוגבלת גם בכלכלת האיחוד האירופי. כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

במבט רחב יותר, נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה ממשיכים להצביע על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור נמוך, בדומה לזה של שנת 2015. מלבד ההתפתחויות באירופה, גורם סיכון עיקרי נוסף לכלכלה הגלובלית נובע מאפשרות של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית. בלאומי מציינים גם כי שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב, כמו גם בהתפתחויות לקראת הבחירות שם, עשויים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בחודשים הקרובים.

כלכלני לאומי ממשיכים להדגיש גם השבוע כי "המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון ביותר. הבנקים המרכזיים של בריטניה, אירופה, שוויץ ויפן, צפויים להמשיך ולפעול באגרסיביות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית במדינות אלו. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעליה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים". 

בלאומי ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. "במבט קדימה צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. מומלץ להקטין את החשיפה למניות אירופה, בדגש על סקטור הפיננסים ומדינות הפריפריה, אשר בתקופות של אי וודאות פוליטית/כלכלית מציגים רגישות גבוהה".

לגבי שוק האג"ח מציינים בלאומי כי מחירי האג"ח הממשלתי בעולם נמצאים ברמה גבוהה מאוד. תמחור זה נובע מהציפיות להמשך העמקה של המדיניות המוניטארית המרחיבה בעולם, ובמיוחד מהמשך רכישות אג"ח על ידי הבנק המרכזי האירופי. "לנוכח תמחור העקומים הממשלתיים, אנו ממליצים על מתן עדיפות לאג"ח קונצרני על פני אג"ח ממשלתי. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חלף הדירוגים הנמוכים".