נעילה חיובית בת"א; חברה לישראל קפצה 2.8%; רדהיל 3.6%

עליות שערים בבורסות אירופה ■ עליות שערים בוול סטריט; ה-S&P 500 טיפס לשיא כל הזמנים ■ שר האוצר כחלון מבקש לבחון הורדת מס חברות ומס הכנסה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בעליות שערים, על רקע המשך המומנטום החיובי בשוקי העולם. בורסות אירופה פתחו את שבוע המסחר בעליות שערים ניכרות והמסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 טיפס היום לשיא של כל הזמנים. 

 

השווקים בעולם ממשיכים לנער מעצמם את השלכות הברקזיט, ומגיבים לדוח התעסוקה החיובי שפורסם בסוף השבוע בארה"ב. עם זאת, ישנם קולות בשוק אשר מזהירים כי הכלכלה עתידה להיפגע מפרישת אירופה מהאיחוד האירופי, וכן מדגישים כי התנודתיות העזה בשוק העבודה האמריקאי אינה בריאה.

מכל מקום, דוח תעסוקה חזק הוא תמיד זרז להעלאת ריבית, וייתכן כי הפד יבחר לעשות כן כבר בפגישתו בספטמבר השנה. טרם פרסום הדוח, רוב הערכות היו כי הבנק המרכזי האמריקאי לא יפעל לפני דצמבר 2016.

שר האוצר כחלון מעוניין להציג תכנית צמיחה שתתלווה לתקציב המדינה, בשל הנתונים השליליים האחרונים באשר למצב המשק, ובמרכז התכנית נבחנות הורדות של מס חברות ומס הכנסה. שני הנושאים הללו נמצאים בשלב זה בדיונים וטרם הוחלט סופית בנושא, אבל השר כחלון נחוש להעביר לפחות את אחד משניהם.

262 מיליארד שקל: כך גדלה תעשיית ניהול תיקי ההשקעות בישראל

 

בנק הפועלים  מצטרף למזרחי טפחות וללאומי, ומשתף פעולה עם משקיע מוסדי בתחום המשכנתאות. אתמול נחשף ב"גלובס" כי בנק הפועלים נמצא במגעים מתקדמים עם חברת הביטוח הראל  למכירת 80% מתיק משכנתאות בהיקף של כ-870 מיליון שקל. הראל אמורה להחזיק משכנתאות בהיקף של כ-700 מיליון שקל מתיק זה (שיעור של 80% מסך התיק).

בג"ץ הוציא היום צו מניעה זמני נגד חוק שכר הבכירים, בין היתר בשל אי בהירות בנוגע למועד הודעה מוקדמת לפני התפטרות. נציין את לאומי  ודיסקונט . [לסיפור המלא]

מניית חברת רדהיל ביופארמה הנסחרת בת"א ובוול סטריט נסחרה היום על רקע המלצת כלכלני רוסאריו קפיטל שחושבים כי החברה נמצאת על סף פריצת דרך. "מציאת חברות בתמחור זול בישורת האחרונה טרם קבלת אישור רגולטורי לתרופת מקור - היא הפעילות שממנה ניתן להפיק את הערך המשמעותי ביותר למשקיע". החברה נסחרת לפי שווי של 141 מיליון דולר.

החברה מפתחת תרופות בשני מסלולים: הראשון הוא פיתוח של פורמולציה חדשה לתרופות גנריות קיימות, והשני - פיתוח שילוב של תרופות גנריות קיימות לשימושים חדשים. לדברי כלכלני רוסאריו קפיטל, רדהיל הוכיחה את היתכנות המודל שלה כשהשיגה אישור שיווק אירופי לטבלייה מסיסה של כדור למיגרנה מרשות התרופות האירופית ב-2015.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]