"דור ה-Y הבין שאין יותר נאמנות במקומות העבודה"

מה רוצה דור ה-Y? פאנל שעסק בשאלה התקיים בוועידת MAD של "גלובס" ■ עקיבא נוביק, ערוץ 10: "אנשים כבר לא אכפת להם מערוצים או מפלגות, רק מאנשים. לכן כולנו נרקסיסטים"

פאנל דור ה Y  / צילום: מסך
פאנל דור ה Y / צילום: מסך

מה רוצה דור ה-Y? פאנל שעסק בשאלה חשובה ומרתקת זו התקיים היום (ד') בוועידת MAD של "גלובס". בפאנל, בהנחיית העיתונאי לי-אור אברבך, השתתפו אלירן בן יהודה, מנהל פעילות טאבולה ישראל; תום פחיס, יזם, שותף ומנהל תחום הטכנולוגיה, Playbuzz; צליל אברהם, עורכת משנה, מגזין mako גלית חוגי, סטנדפיסטית ומיוצרות הסדרה "האחיות המוצלחות שלי"; וספיר שפיגל, בעלי Merkspace.

אלירן בן יהודה, מנהל פעילות טאבולה ישראל: "המפרסמים היום נמצאים היום בתקופת מעבר, בהבנה שהמדיה עצמה היא הסיפור, כלומר: שאתה מספר סיפור, הוא צריך להיות מעניין. ההתאמה היא לא לפי גיל הצרכן, אלא לפי סוג המדיה. אנחנו מחפשים תשוקה, סיפור טוב.

"אנשים מאוד רוצים לייצר לעצמם זהות דיגיטלית. אם אני היום מותג, הדבר שאני הכי רוצה שזה שיוזרים יפרסמו אותי. כל אחד היה רוצה להגיד 'אני מדהים!' ושכולם יעשו לייק - אבל זה לא עובד ככה. מותג שעושה את זה טוב - אז הרבה צרכנים מגדירים דרכו את הזהות הדיגיטלית. המפרסמים חייבים לדעת שבני דור ה-Y נותנים 50% יותר אמון בתכנים של חברים, של אנשים כמוהם".

תום פחיס, יזם, שותף ומנהל תחום הטכנולוגיה, Playbuzz: "אנשים צעירים דווקא צורכים כיום הרבה יותר תוכן מפעם, גם בגלל עליית המובייל והרשתות החברתיות. המון אנשים אוהבים היום להקשיב לספרים. מבחינת המספרים, הם היום כל עצמם על במה וכולם בודקים כל הזמן מה הם עושים. הצרכנים מחפשים תוכן, גם שיווקי, שיהיה לחברים שלהם נוח ומעניין איתו. שאלונים, לדומגא, היו הפורמט הכי נקרא ב-2016, זה נותן למשתמש לחלוק משהו ואם התוכן הוא טוב זה הופך למאוד וויראלי, יש עד 10% שיתוף".

צליל אברהם, עורכת משנה, מגזין mako, דיברה על השינויים בשוק העבודה: "להתקדם בארגון שלב אחר שלב - אנשי דור ה-Y הבינו שלא ייצא להם מזה כלום. חברות לא מתגמלות היום על נאמנות. העובדים מבינים את החברות יותר טוב מהמנהלים שלהם".

גלית חוגי, סטנדפיסטית ומיוצרות הסדרה "האחיות המוצלחות שלי": "היום מאוד אוהבים להילחץ מאבדן הפרטיות, אבל זו בשורה טובה שדור ה-Y הביא אותו. זה אומר שאני לא חלק מקבוצה ולא אשנה את עצמי כדי להיראות כמו הקבוצה, אלא להפך: העולם יתקרב אליי. אפשר להיות עם יותר מאופציה אחת".

ספיר שפיגל, בעלי Merkspace: "אני בת 22, הסטארט-אפ שלי מתמקד בחללי עבודה למשרדי סטארט-אפים. ניסינו לבדוק מה הם מחפשים והם מחפשים מנטורים, מנהיגים. אמביציה זה משהו שגדלתי עליו, כבר בתיכון עשיתי עסקאות בכיתה.

"דור ה-Y לא אוהבים להתחייב, אבל אם נותנים להם סביבה נעימה הם נשארים גם שנים. בעניין המשרדים המשותפים, אנשים נותנים דרייב זה לזה ומפרים זה את זה, הם מסתכלים סביב בשעה שבע בערב, רואים שכולם עוד עובדים ופשוט ממשיכים לעבוד".

עקיבא נוביק, ערוץ 10: "דווקא בגלל שהחברה שאני עובד בה היא חברה משברית, העובדים שם הרבה יותר מחושלים. אני לא באמת יודע כמה זמן אהיה עיתונאי, כמה זמן אהיה במקום הזה, מה יישאר מהמקום הזה".

נוביק סיפר על הדיווח שהעביר בפייסבוק לייב מהחניון בחתונה של יולי אדלשטיין: "הלכתי בין המכוניות שלהם בחניון, חלקם לא חשבו שמצלמים אותם, הם היו יותר נינוחים. הייתי העורך של עצמי, אבל דווקא מאוד פרגנו לי בערוץ. מואב ורדי עמיתי נקלע לשדה התעופה בטורקיה ופשוט פתח את הלייב שלו, אני חושב שמכל העיתונאים בעולם הוא נתן את הדיווח הכי טוב. אנשים כבר לא אכפת להם כיום מערוצים או מפלגות, אלא מאנשים ספציפיים. לכן כולנו עובדים בזה, כולנו נרקסיסטים".