מהלומה למשקיע ביל אקמן: הרבלייף "איננה הונאת פירמידה"

כך נקבע בהסכם שהשיגה החברה עם רשויות הרגולציה, שבמסגרתו תשלם 200 מיליון דולר ■ אקמן מושקע במיליארד דולר נגד המניה - שזינקה אמש ביותר מ-9%

ביל אקמן / צילום: בלומברג
ביל אקמן / צילום: בלומברג

המשקיע ויליאם (ביל) אקמן ספג מהלומה נוספת במסע הצלב שהוא מנהל נגד חברת תוספי המזון הרבלייף. החברה הגיעה עם הרגולטורים להסכם שלפיו, למרות הביקורת שלהם על החברה, הם יחדלו מלהגדיר אותה "הונאת פירמידה".

הרבלייף הסכימה עם ועדת הסחר הפדרלית (FTC) על תשלום של 200 מיליון דולר, במטרה ליישב האשמות שלפיהן היא הוליכה לקוחות שולל. הרבלייף, שאותה כינה אקמן "עסק קרימינלי", תורשה להמשיך לפעול.

ההסכם הוא ניצחון לחברה במאבקה נגד אקמן, שנאבק במשך ארבע שנים נגד החברה בד ממסעות התעמולה הבלתי שגרתיים והאגרסיביים ביותר מצדו של משקיע.

בה בעת, במובנים רבים ההסכם של הרבלייף עם ה-FTC מצדיק את ביקורתו החריפה של אקמן על החברה.

במסגרת ההחלטה, מתחה ה-FTC אמש (שישי) ביקורת חריפה על החברה, ואמרה כי יהיה עליה לבצע שינויים מרחיקי לכת, שיאלצו אותה לספק הוכחה חותכת לכך שהשייקים והמוצרים הנוספים שלה אכן נמכרים בפועל ללקוחות. אקמן תלה תקווה בדרישה זו, וטען כי החברה לעולם לא תוכל לספק הוכחה כזו.  

ההסכם הפך את השוק לפוסק במאבק, והעלייה החדה במניה אמש היא סימן לכן שהקמפיין של אקמן עד כה נחל כישלון, והוסיף לחץ על תיק ההשקעות שלו, הנתון ממילא בקשיים. מניית הרבלייף זינקה בעקבות הדיווח על ההסכם ב-9.9%, לשער של 65.25 דולר, לאחר שזינקה קודם לכן ב-20% ונגעה בשיא של שנתיים.   

עליית המניה מביאה להפסדים נוספים בהימור של אקמן נגדה בהיקף של 1 מיליארד דולר, אם כי לא ברור בכמה. כדי שהקרן שלו תימצא במצב מאוזן על השקעתה במניה, מניית הרבלייף צריכה להיסחר בסביבות שפל של 30 דולר, בערך מחצית משוויה כעת.