רויטרס: הנפקת האג"ח של טבע זוכה לביקוש ענק של 70 מיליארד ד'

ההנפקה נעשית לצורך מימון רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן ■ גיוס החוב כבר יצא לדרך בפגישות ובשיחות עם משקיעים בארה"ב ובאירופה, ובימים הקרובים אמורה טבע לסיים את שלב התמחור 

מפעל טבע / צילום: תמר מצפי
מפעל טבע / צילום: תמר מצפי

הנפקת האג"ח שעליה עומלת טבע בימים אלה זוכה לביקושי ענק של 70 מיליארד דולר, כך דווח הערב (ב') ברויטרס. גיוס החוב הגדול של החברה נעשה לצורך מימון רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן. גיוס החוב כבר יצא לדרך בפגישות ובשיחות עם משקיעים בארה"ב ובאירופה, ובימים הקרובים אמורה טבע לסיים את שלב התמחור של הנפקת האג"ח

טבע, נזכיר, תכננה בתחילה לבצע את הגיוס במהלך הרבעון הרביעי, אך הקדימה את לוחות הזמנים על רקע סביבת הריביות הנמוכה. על רקע זה, טבע גם פרסמה בשבוע שעבר את התחזיות הרב-שנתיות שלה מוקדם מהצפוי ולמרות שטרם השלימה את עסקת אלרגן.


הפחתות למחיר יעד מניית טבע: "מינוף ואי-ודאות לגבי הקופקסון"

רק היום האנליסטית ג'יימי רובין מגולדמן זאקס הורידה את המלצתה למניה מ"קנייה" ל"נייטרלי". במקביל, מחיר היעד למניה ירד ב-10 דולר ל-60 דולר, 10.7% מעל מחיר השוק.

"יש אפסייד מוגבל בטבע, בלי קשר להשלמת עסקת אלרגן, ובתוספת 'רוחות נגדיות' של מינוף מוגבר ואי-ודאות הקשורה לקופקסון", כותבת רובין. לדבריה, למרות הערך האסטרטגי והתרומה לרווח הנקי למניה מהעסקה, קיים סיכון ליכולתה של טבע לעמוד בתחזיות שמסרה.

בפרט מתייחסת האנליסטית לנושא הקופקסון, התרופה המקורית החשובה ביותר של טבע. בתחזיות החברה, טבע העריכה שלא תהיה תחרות גנרית לקופקסון במינון הכפול בשנים הקרובות, ולהערכת רובין, יש בכך סיכון לתוצאות אם בכל זאת תתחיל תחרות קודם לכן (ההליך המשפטי טרם הוכרע).

בנקי השקעות אחרים אמנם לא שינו תחזיות, אך הפחיתו מחירי יעד למניה. כך למשל ב-UBS, האנליסט מארק גודמן הוריד את המחיר ב-2 דולר ל-60 דולר, כשהמלצתו נשארת "נייטרלי". לדבריו, "התחזיות טובות מהצפוי, אך נראות לנו אגרסיביות מדי". באופנהיימר מחיר היעד גבוה יותר - 72 דולר, אך גם שם מדובר על הפחתה מ-77 דולר; ההמלצה נשארה "תשואת יתר". באופנהיימר מעריכים שהכרעה משפטית בקופקסון תהיה בתחילת 2017, וסבורים שבתמחור הנוכחי, יחס הסיכון-סיכוי במניה חיובי.