נעילה חיובית בבורסה בת"א; חנ"ל זינקה 12.5%

טבע השלימה את שלב התמחור של הנפקת האג"ח; גייסה 15 מיליארד דולר ■ ישרמאקו וחנ"ל שוקלות אפשרות של מיזוג

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה חיובית, על רקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט, בעוד המשקיעים מתמקדים בעונת הדוחות, שנכנסה השבוע להילוך גבוה. המסחר בבורסות אירופה התנהל במגמה שלילית, בעוד החוזים העתידיים בניו-יורק יורדים.

 

הראלי שנפתח בשבוע שעבר בוול סטריט לא נבלם ואתמול ננעלו מדדי ה-S&P והדאו שוב בשיא כל הזמנים. עם זאת, אנליסטים מציינים כי אחרי הפתעת הברקזיט, אחד הגורמים שעלול להכביד על השווקים בתקופה הקרובה הוא מערכת הבנקאות באיטליה, שסוחבת על גבה חובות רעילים בהיקף של מאות מיליארדי דולרים. בנוסף, המשקיעים ממתינים לראות לאן מועדות פניה של עונת הדוחות, לאחר שהבנקים הגדולים דיווחו על תוצאות טובות יחסית ולקראת דיווחי חברות הענק כגון אפל, מיקרוסופט וגוגל.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, כותב בסקירתו השבועית כי "המומנטום החיובי בשוקי המניות מסרב להתפוגג חרף החשש מהשלכות ה-Brexit, מיציבותה של המערכת הפיננסית באירופה, מההאטה בעולם והנמכה נוספת של התחזיות. למרות תחזיות הצמיחה הפסימיות, שוקי המניות מצליחים לרשום תשואות נאות, לפחות בארה"ב, אך לא רק. אולם, קו המגמה נבנה בתנודתיות קיצונית". בין הגורמים שדוחפים את השווקים כלפי מעלה הוא מונה את "דוח התעסוקה האחרון בארה"ב שהפתיע לטובה, גורמים פוליטיים כמו מינוי ראשת ממשלה חדשה בבריטניה, תוצאות הבחירות ביפן והציפיות לתמריצים מוניטריים ופיסקליים".

משרד האוצר ובנק ישראל פרסמו אתמול את תזכיר החוק של הוועדה ליציבות פיננסית, להערות הציבור, שאותן ניתן יהיה להעביר בתוך שלושה שבועות. הוועדה ליציבות פיננסית אמורה לפעול לתיאום בין כל רשויות הפיקוח הפיננסיות ובינן לבין בנק ישראל ומשרד האוצר. במסגרת פעילות הוועדה יבוצעו תיאום וחילופי מידע, וימוסד שיתוף פעולה בין הרגולטורים השונים, וזאת בעיקר כדי לאתר מראש פוטנציאל למשבר פיננסי.

טבע  הודיעה היום כי השלימה את שלב התמחור של הנפקת הענק שלה. היא גייסה 15 מיליארד דולר במספר סדרות אג"ח קצרות וארוכות במח"מ של 8 שנים וריבית ממוצעת של 2.7%. ההנפקה נועדה לסייע לענקית התרופות לממן את העסקה לרכישת אקטביס. אתמול דווח ברויטרס כי טבע זוכה לביקושי עתק של 70 מיליארד דולר בהנפקת האג"ח.

 

שותפויות הגז ישראמקו  וחנ"ל  שוקלות אפשרות למיזוגן, כך עולה מהודעה לבורסה שישראמקו ונפטא   פרסמו אתמול. זאת, כחלק מהליך של ארגון מחדש שנפטא בוחנת בימים אלה.

טאואר  ואודיו-פיקסלס הודיעו היום על הסכם שיתוף פעולה לייצור המוני של רכיבי רמקולים בטכנולוגיית MEMS מתקדמת.

קבוצת דלק  הודיעה אתמול כי היא מנהלת מו"מ לרכישת זכויות בשדה גז ונפט בים הצפוני תמורת 162 מיליון דולר.

אפריקה ישראל  המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול כי לבייב ומחזיקי האג"ח "מנהלים דיונים לגיבוש מתווה מוסכם למכירת מלוא החזקות החברה באפי פיתוח. וזאת תמורת סכום שיעמוד על פי הערכות בשוק על כ-550 מיליון שקל .