מרצדס חושפת: כך נראה העתיד של התחבורה הציבורית

ה-Future Bus של מרצדס מסוגל להגיע באופן עצמאי לתחנות אוטובוס, לעבור בתוך מנהרות, לתקשר עם תמרורי תחבורה ולבלום כאשר הוא מזהה הולכי רגל או מכשולים

מרצדס בנץ חשפה בשבוע שעבר את המצאתה החדשה ביותר - ה-Future Bus - האוטובוס העירוני הראשון בעולם שמסוגל לנסוע ללא נהג. מרצדס לא הסתפקה רק בחשיפת הרכב העתידני, היא גם שלחה אותו לנסיעה עצמאית באורך של כ-20 ק"מ ברחובות אמסטרדם.

האוטובוס ללא נהג משתמש במערכת הנהיגה האוטונומית CityPilot המאפשרת לאוטובוס לנסוע באופן סמי-אוטונומי בנתיבי תחבורה ציבורית ספציפיים במהירות של עד 70 קמ"ש. כל זה נעשה כאשר נהג אנושי יושב באוטובוס ושומר על בטיחות הנסיעה.

מעבר לנסיעה אוטונומית בנתיבים ייעודיים, ה-Future Bus מסוגל להגיע באופן עצמאי לתחנות אוטובוס, לעבור בתוך מנהרות, לתקשר עם תמרורי תחבורה ולבלום כאשר הוא מזהה הולכי רגל או מכשולים. בחלק האחורי של האוטובוס, נוסעים יוכלו להטעין את הסמארטפונים שלהם באופן אלחוטי ולראות את נתוני הנסיעה על גבי מסכים.

שלא כמו ה-HighwayPilot, טכנולוגיית הנסיעה הסמי-אוטונומית של משאיות שצפויה לצאת לשוק ב-2020, יצרנית הרכב הגרמנית לא מתכוונת לייצר את מערכת ה- CityPilot של ה-Future Bus במתכונתה המלאה. במקום זאת, היא מתכננת להטמיע חלק מהיכולות, כגון נסיעה מהתחנות ואליהן, באוטובוסים העירוניים הקיימים. כמו כן, בכוונתה של מרצדס להשתמש בטכנולוגיות הסמי-אוטונומיות שלה על מנת לשפר את היעילות של הרכבות החשמליות הבלתי מזהמות שלה.