ירידות בסיום המסחר בבורסה; נייס זינקה בכ-6%

בארה"ב הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ■ עסקת טבע-אלרגן יוצאת לדרך ■ חשיפת "גלובס": סודהסטרים מגייסת מאות עובדים ומרחיבה ייצור בישראל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ה') בירידות שערים על רקע ירידות קלות בבורסות אירופה ומגמה שלילית בוול סטריט. פקיעת אופציות המעו"ף לחודש יולי התרחשה רגע לפני הפתיחה. 

 

בהתאם לתחזיות המוקדמות הפדרל ריזרב הותיר אמש את הריבית בארה"ב ללא שינוי. בהודעה שפרסם הבנק המרכזי האמריקאי נכתב כי הסיכונים הכלכליים מהם חששו לטווח הקצר הולכים ומתפוגגים, מה שגורם להערכות בוול סטריט כי הריבית עשויה לעלות כבר בחודש ספטמבר.

בהודעת הפד נכתב כי שוק העבודה ממשיך להציג ביצועים טובים וזאת למרות הצמיחה החלשה, יחסית, שנרשמה בחודש יוני. העלייה החדה במספר המועסקים במגזר הלא חקלאי משפרת את המצב של שוק העבודה - הגורם המרכזי בקביעת מדיניות הריבית בארה"ב.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, התייחס היום למסחר וציין כי "ירידת התשואות באגרות החוב למרות דבריה של ילן אמש שבהם השאירה את האופציה להעלאת ריבית בספטמבר על השולחן ממחישים את המצב בעייתי שבו המשקיעים לא מייחסים אמינות רבה להצהרות הפד. מאחר והשוק מספק בדרך כלל אינדיקציות מהימנות למדי לגבי המדיניות המוניטרית, נראה כי העלאת הריבית בארה"ב עדיין רחוקה, מה גם שלאור המרוץ הצמוד לנשיאות, הפד ייאלץ להמתין לפחות עד סוף השנה, אם לא למעלה מזה".

 

טבע  דיווחה אמש כי קיבלה את האישור האחרון לביצוע עסקת הרכישה של החטיבה הגנרית של אלרגן מהרשות להגבלים עסקיים האמריקאית ובכך העסקה יכולה לצאת לדרך. [לסיפור המלא]

אתמול נחשף ב"גלובס" כי חברת סודהסטרים  מרחיבה את פעילות הייצור שלה בפארק התעשייה עידן הנגב שליד להבים בדרום, ובשלושת החודשים האחרונים השלימה קליטה של כ-300 עובדים חדשים. בכוונת החברה לקלוט בשבועות הקרובים לשורותיה כ-70 עובדי ייצור נוספים. [לסיפור המלא]

אפריקה  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול, בין היתר על רקע חשיפת "גלובס" כי בעל השליטה לב לבייב מוכן להזרים לחברה כ-500 מיליון שקל במזומן ללא דרישה למחיקת חוב כשבמקביל, ובתמורה להצעה המפליגה, יידרשו מחזיקי האג"ח להמיר חוב למניות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]