קרן פימי מוכרת את גבעון תמורת כ-300 מיליון שקל

פימי רכשה את גבעון בשנת 2008 תמורת 70 מיליון שקל ■ גבעון עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים מדויקים עבור תעשיית התעופה

ישי דוידי / צילום: תמר מצפי
ישי דוידי / צילום: תמר מצפי

קרן פימי של ישי דוידי מוכרת את חברת גבעון לחברת וויפרו הנדסת תשתיות (Wipro) ההודית תמורת כ-300 מיליון שקל נזכיר כי פימי רכשה את גבעון בשנת 2008 תמורת 70 מיליון שקל.

חברת גבעון עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים מדויקים עבור תעשיית התעופה, בעיקר מוצרים מטיטניום. לחברה קווי תהליכים המאפשרים אספקת מוצרים ישירות לקווי ההרכבה של המטוסים, וכוללים את כל שלבי הייצור והפיתוח הנדרשים. לחברה שני אתרי ייצור חדישים בישראל, ומפעל חדש בסיאטל, ארה"ב.

עם לקוחות החברה נמנות חברות כמו בואינג, התעשייה האווירית, אלביט, רפאל ועוד. לחברה חוזים ארוכי טווח עם חברות אלה, הכוללים בין השאר אספקת חלקי מבנה למטוס הבואינג החדש 787. בנוסף, מספקת החברה חלקים למטוסים רבים נוספים כמו, F15, F16, גלקסי ועוד. החברה מעסיקה כ-270 עובדים בישראל ובארה"ב.

מאז 2008, לטענת החברה, בוצעה השבחה משמעותית של הפעילות. הוקמו שני מפעלים חדשים בישראל, נרכשה חברה בישראל ונרכשה חברה בסיאטל. גבעון הפכה לחברה רב לאומית, המספקת מוצרים ישירות לקווי ההרכבה של מיטב יצרני המטוסים בעולם. את תהליך ההשבחה הובילו יו"ר גבעון גילון בק, המנכ"ל רונן גבעון וצוות ההנהלה.

וויפרו היא קונצרן הודי ענק המעסיק מאות אלפי עובדים. לקונצרן חטיבה תעשייתית המתמחה בהידראוליקה ובתעופה. הודו הינו שוק הייצוא הביטחוני הגדול ביותר של ישראל.