ארגון העיתונאים: 3,204 התחייבו לממן 'חומת מגן' לשרון שפורר

המצטרפים למיזם "גם אני שרון שפורר" התייחבו לקחת חלק בכל סכום פיצוי שעלול להיפסק בתביעה נגד העיתונאית שפורר, עד גובה של 560 שקל

שרון שפורר/ צילום  מתוך פייסבוק
שרון שפורר/ צילום מתוך פייסבוק

ארגון העיתונאים הודיע היום (ה') כי "מהלך הקמת חומת המגן הציבורית לעיתונאית שרון שפורר הגיע ליעדו בתוך פחות מ-48 שעות".

לפי הודעת הארגון, נכון לשעה 11:30 ביום חמישי נאספו 3,204 חתימות של מצטרפים, שהצהירו על נכונותם לקחת חלק בכל סכום פיצוי שעלול להיפסק נגד שפורר, עד גובה של 560 שקל. מדובר בשיפוי בגובה כ-1.8 מיליון שקל - כל זאת תוך 48 שעות בלבד מתחילת היוזמה.

לפי הודעת ארגון העיתונאים, גיוס התומכים למיזם "גם אני שרון שפורר" נמשך, כך שמעתה והלאה יירד סכום ההשתתפות של כל אחד מהמצטרפים בהדרגה. 

העיתונאית החוקרת שרון שפורר (לשעבר "דה מרקר" וערוץ 10) מתמודדת מזה שנתיים עם תביעת שהוגשה נגדה על-ידי חברת הנדל"ן אורבן בסך 1.68 מיליון שקל.

בהודעת ארגון העיתונאים נכתב: "שפורר פרסמה ב'דה מרקר' סדרת תחקירים שעסקה בסוחר הנשים לשעבר והעבריין המורשע דודו דגמי שהפך לאיל נדל"ן לאחר שחתם על הסכם עד מדינה. דגמי היה מבעלי חברת 'מיזמים' ששינתה את שמה בהמשך לחברת 'אורבן" ובאופן רשמי שינתה בעלות. תביעת ההשתקה הוגשה נגדה בעקבות פוסט שהעלתה בהמשך בפייסבוק ובו כינתה את החברה 'מפוקפקת', זאת בשל זהות בעליה באותו זמן".

מימון ההמונים לשפורר נדרש, מאחר שהיא יצאה לדרך עצמאית וחדלה לקבל מטרייה משפטית מעמוס שוקן, מו"ל "הארץ-דה מרקר". שפורר אף הודיעה למכריה במייל רב-תפוצה בחודש יוני השנה: "בשלב מסוים שוקן הפסיק לתת לי ייצוג, והתחלתי לקבל ייצוג פרו-בונו מעורכי דין מהממים (אורי קידר ועמוס נוה)".