בקרוב על הכבישים: החידוש שמלהיב את עולם הרכב

האם מראות בכלי רכב הם פריט שיעלם בקרוב מהעולם? צפו בתחליף החדש שזוכה לכותרות מרעישות - מצלמות מיוחדות שימנעו שטחים מתים מסביב לרכב ויעזרו בצמצום צריכת הדלק

חדשות הרכב, רכב בלי מראות, מסכי וידאו / צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, רכב בלי מראות, מסכי וידאו / צילום: מתוך הוידאו

האם מראות בכלי רכב הם פריט שיעלם לאט מהעולם? זה רק עניין של זמן. זאת לאחר שהיפנים אישרו בחודש שעבר כי מכוניות ללא מראות, יוכלו לנוע בכבישים המקומיים שם. מה שיחליף את המראות המיושנות בכלי הרכב החדשים, הנם מסכי וידיאו שיראו לנהג את הנעשה בצדי המכוניות ומאחוריה, בדומה למצלמות החנייה שמותקנות במכוניות רבות.

באוטומוטיב ניוז, שפרסמו לראשונה את הידיעה, אומרים כי מצלמות מיוחדות שיחליפו את מראות הצד ימנעו את השטחים המתים סביב למכונית, וגם על הדרך יעזרו בצמצום צריכת הדלק של המכוניות, משום שמראות הצד יוצרות מקדם גרר אווירודינאמי, מעין כנפיים שמאיטות את המכונית הלכה למעשה. תוסיפו לחשבון את מערכות ההתראה על עצמים הנמצאים סביב למכונית כיום, וקיבלנו כבישים הרבה יותר בטוחים לנסיעה.

עולם הרכב הציג כבר מספר המצאות דומות אשר עוזרות בהעלאת הבטיחות והפחתת השטחים המתים, דוגמת המערכת של של יגואר ולנד רובר, אשר מבטלת למעשה את השטח המת שיוצרות הקורות בצדי החלון הקדמי, לצד מכסה מנוע שקוף, לטובת נסיעה בשטח קשה. עוד נכתב באוטומוטיב ניוז כי מכוניות ללא מראות יהפכו ככל הנראה לחוקיות לנסיעה בעוד שנתיים בשוק האמריקני, ומעט לאחר מכן בשוק הסיני. הערכות מדברות על כך שבשנת אלפיים עשרים ושלוש, כשלושים אחוזים מכלי הרכב שימכרו ביפן יהיו ללא מראות רגילות.