סומוטו קונה את Meme Video בסכום של עד 13 מיליון דולר

MV פעילה בתחום המדיה והפרסום הדיגיטלי, והאלגוריתמים של החברה מבצעים אופטימיזציה של מחיר שטחי המדיה הדיגיטלית

בן גירון ושוקי אברמוביץ' / צילום: איל יצהר
בן גירון ושוקי אברמוביץ' / צילום: איל יצהר

חברת התוכנה סומוטו , הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ובשירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, ממשיכה במסע הרכש שלה. לאחר שבתחילת השנה רכשה את חברת הפרסום הווידאו טרסר בכ-14 מיליון שקל, דיווחה הבוקר (ה') החברה, אותה מוביל בן גירון, על הסכם לרכישת חברת MEME וידאו (MV) תמורת כ-3.5 מיליון דולר במזומן ומניות בהשלמת העסקה.

לעסקה הוצמדו תשלומים נוספים תלויי יעדים על פני תקופה של 3 שנים, של עד כ-9.5 מיליון דולר, כך שסך התשלומים בגין העסקה עשוי להסתכם לסכום כולל של עד כ-13 מיליון דולר, כאשר במקרה והביצועים יעלו על היעדים התשלום אף עשוי לגדול מעבר לסכום זה.

MV פעילה בתחום של המדיה והפרסום הדיגיטלי. הפעילות כוללת רכישת מדיית וידאו דיגיטלי בצורה יעילה ומתאימה בין צרכיי קהל היעד לבין המפרסם. החברה פיתחה מערכת של אלגוריתמים המעבדים נתונים סטטיסטיים רבים המאפשרים להתאים בין שטחי וידאו לקהלי יעד מסוימים.

האלגוריתמים של החברה מבצעים אופטימיזציה של מחיר שטחי המדיה הדיגיטלית, כך שקניית ומכירת שטחי הפרסום נעשית תוך שמירה על הרווחיות של MV.

בשנת 2015 הסתכמו הכנסות MV ב-9 מיליון דולר, רווח גולמי של 25.1% מהמכירות (2.26 מיליון דולר) והרווח התפעולי שלה עמד על כ-1.4 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2016 הסתכמו הכנסותיה ב-6.5 מיליון דולר והרווח הגולמי עמד על כ-1.3 מיליון דולר.

אגב, בפעילות הווידאו קיימת עונתיות, ומרבית ההכנסות מתקבלות ברבעון האחרון של השנה. השלמת העסקה צפויה, תחת התקיימות תנאים מסוימים, בסוף החודש.

סומוטו הציבה יעדים גבוהים למדי ל-MV לצורך קבלת התשלומים הנוספים: יעד המכירות המצטבר עומד על יותר מ-100 מיליון דולר בשלוש שנים ויעד הרווח הנקי המצטבר על כ-12 מיליון דולר.

בן גירון ציין כי "הרכישה מהווה צעד נוסף במימוש האסטרטגיה של סומוטו לדריסת רגל משמעותית בסביבת הפרסום בווידאו, ומקדמת את החברה ביישום תוכניתה לגיוון מקורות ההכנסה.

"הרכישה מצטרפת לפעילות הווידאו של סומוטו שכבר כעת נמצאת בצמיחה מהירה, ותורמת להכנסות ולרווחיות החברה בצורה משמעותית. לחברה נכסים משמעותיים, דוגמת פעילות פרסום, בכל פלטפורמות הווידאו הדיגיטליות, כולל פלטפורמות למחשבים שולחניים ולמכשירים ניידים, וכן יידע ייחודי, טכנולוגיות אופטימיזציית פרסום בווידאו, ומערכות יחסים טובות עם לקוחות, בצד הביקוש וספקי שטחי פרסום בצד ההיצע.

"על פי מחקרים, שוק הפרסום בווידאו מקוון צפוי להגיע ל-25 מיליארד דולר בשנת 2017, היקף פרסום במובייל בארצות הברית צפוי לצמוח פי 5 בין 2015 ל-2020, ואנחנו מתכוונים לקחת חלק בצמיחה המהירה של השוק", לדבריו.

זו כאמור הרכישה השנייה של סומוטו השנה והרביעית מ-2014 אז רכשה את טאבאטו וג'ניו. ברבעון השני הציגה סומוטו קפיצה של 61% בהכנסות לעומת הרבעון השני אשתקד, לכ-11.2 מיליון דולר. לעומת הרבעון הראשון נרשם גידול של 15% בהכנסות. הרווח התפעולי של החברה גדל בכ-285% לעומת הרבעון המקביל ובכ-53% בהשוואה לרבעון הראשון והסתכם בכ-3.5 מיליון דולר.

בשורה התחתונה דיווחה סומוטו על גידול של 52% ברווח הנקי לרמה של כ-2.2 מיליון דולר. בקופת החברה שכנו בסוף הרבעון מזומנים בהיקף של כ-9.8 מיליון דולר. ההון העצמי של החברה עומד על כ-29 מיליון דולר (כ-110 מיליון שקל).

סומוטו הונפקה בבורסה ב-2013, אז גייסה כ-20 מיליון שקל בהנפקת כ-15% מהון מניותיה לפי שווי חברה של כ-135 מיליון שקל אחרי הכסף. כיום, לאחר זינוק של קרוב ל-80% במניה בשנה האחרונה, עומד שוויה בבורסה על כ-180 מיליון שקל.

בעלי השליטה בסומוטו הם בן גירון, יעקב טננבוים, סול צבי ואיל יעקב, ויו"ר החברה הוא שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים.