הכנסות מיזם האופניים "תל אופן" קפצו ברבעון השני בכ-66%

פרידנזון: הכנסות המיזם עמדו על כ-6.4 מיליון שקל ברבעון השני, הרווח התפעולי מהפעילות גדל ב-8.3% ועמד על 641 אלף שקל, והרווח הנקי גדל ב-9% והסתכם ב-424 אלף שקל

תל אופן / צילום: תמר מצפי
תל אופן / צילום: תמר מצפי

חברת פרידנזון  שירותים לוגיסטיים, הנמצאת בשליטת האחים דוד ורמי פרידנזון, דיווחה היום (א') על עלייה של 21.3% בהכנסות ברבעון השני לרמה של 42.2 מיליון שקל.

החברה, העוסקת בעיקר בהובלה ולוגיסטיקה, אחסנה ושילוח בינלאומי, הציגה בשורה התחתונה ירידה של 13% ברווח הנקי שהסתכם בכ-2 מיליון שקל ברבעון. במחצית הראשונה של השנה גדלו הכנסות החברה גדלו ב-16% והסתכמו בכ-83.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי צמח ב-10% והסתכם בכ-7.4 מיליון שקל, והרווח הנקי צמח בכ-20% והסתכם בכ-5.2 מיליון שקל.

פרידנזון שותפה (45%) גם במיזם השכרת האופניים "תל אופן" (תחבורה ירוקה) שהחל לפעול ב-2011 בתל-אביב. פעילות תל אופן מתבצעת באמצעות החברה הכלולה FSM, שהחלה לפעול במהלך 2015 גם ברמת-גן ובגבעתיים.

הכנסות המיזם קפצו ב-65.7% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ב-2015 ועמדו על כ-6.4 מיליון שקל. הרווח התפעולי מהפעילות גדל ב-8.3% ועמד על 641 אלף שקל, ואילו הרווח הנקי גדל ב-9% והסתכם ב-424 אלף שקל.

בחצי הראשון של השנה שמרו הכנסות התל-אופן על יציבות ברמה של כ-10 מיליון שקל, והרווח התפעולי מהפעילות הסתכם ב-834 אלף שקל, ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי מהמיזם הצטמק בתקופה זו ב-8.7% ועמד על 503 אלף שקל.

נזכיר כי בשנת 2015 רשמו ההכנסות מהשכרת אופניים ירידה מינורית והסתכמו ב-14.4 מיליון שקל, על רקע ירידה של כ-21% במספר המנויים, שעמד בסוף 2015 על כ-12 אלף, לעומת יותר מ-15 אלף מנויים בסוף 2014.

זאת בשעה שמספר תחנות העגינה (בכל תחנה יש כעשרה זוגות אופניים) גדל מ-182 ל-204. על רקע הרחבת מערך התל אופן אל הערים רמת-גן וגבעתיים במהלך 2015 (בכל עיר הוקמו עשר תחנות עגינה), קפצו ההכנסות מהקמת התשתיות להשכרת האופניים מכ-1.2 מיליון שקל ב-2014 לכ-7.2 מיליון שקל ב-2015, כך שבסך הכל רשם המיזם גידול נאה בהכנסות מ-15.7 מיליון שקל ל-21.5 מיליון שקל בשנה שעברה.

מניית פרידנזון רשמה עלייה של כ-35% בחצי השנה האחרונה, מהלך שהרים את שווי השוק שלה ל-112 מיליון שקל.

גידי אלטמן, יו"ר החברה, ציין כי "המחצית הראשונה של 2016 מביאה לידי ביטוי את ההשקעות בהרחבת תשתיות ויכולות החברה המבוצעות בהתאם לאסטרטגיה שנבנתה. מסוף הרכבת והשטח הלוגיסטי הגדול הצמוד לו שהחלו להיות מופעלים ע"י החברה בתחילת שנה זו הם מנוע צמיחה משמעותי המאפשר לנו להרחיב באופן ניכר את סל השירותים ללקוחות ומן הסתם תרומתם לקבוצה תלך ותגדל עם הזמן".