בני ציפר עלב במסעדה, והביקורת הופסקה; הבעלים: "זה לא אתי"

אמש שידרו בתוכניתו של שרון גל בערוץ 20 את פינת ביקורת המסעדות של בני ציפר, והראו כיצד באמצע ביקורת "קטלנית" שלו הוא מתבקש להפסיק את הצילום ■ בעלי המסעדה: הטעו אותי

בני ציפר, עיתונאי וסופר, הארץ / צילום: אולפן וואלה News
בני ציפר, עיתונאי וסופר, הארץ / צילום: אולפן וואלה News

מדוע הופסק צילום ביקורת מסעדה שערך בני ציפר במסעדת "רות" בנס-ציונה? אמש (ג') שידרו בתוכנית "כלכלי בלילה עם שרון גל" בערוץ 20 את פינת ביקורת המסעדות של ציפר, והראו כיצד באמצע ביקורת "קטלנית" שלו הוא מתבקש להפסיק את הצילום.

בקטעים שאותם כן הספיק ציפר לצלם הוא נראה טוען כי האוכל שהוגש לו הוא "פשוט קטסטרופה, אולי זה מתאים לאוכלוסייה של נס-ציונה שאין לה הרבה יומרות". את המנה העיקרית שהוגשה לו ציפר הגדיר כ"פשוט זוועה".

"מלכתחילה הכול היה מאד מוזר, קיבלו אותנו בפנים זועפות", הוא סיפר לאחר מכן למנחה שרון גל. "אם אתם מזמינים אותנו ומסכימים שנבוא, למה אתם זועמים... הייתי באמת קצת בוטה, כי זה היה באמת מתחת לכל ביקורת. ראיתי גם מה שאחרים קיבלו... אני לא מבין איך מקומות כאלה קיימים".

גל גם ציין לקראת סיום האייטם כי במערכת התוכנית פנו למסעדה והציעו לה להתעמת או להגיב לדברים, אך אלה סירבו. 

אלא שגרסת בעלי המסעדה שונה. לדברי אמיר שחר, אחד משלושת הבעלים, לפני מספר שבועות התקשרה אליו "בחורה בשם רונה מערוץ 20, שהסבירה שהיא רוצה לעשות כתבה מפרגנת על מסעדות כשרות, והבטיחה שלא מדובר בביקורת מסעדות. הם נכנסו, עצרו את כל מה שהיה במסעדה, ממש ביימו סצנה, ואז הבנתי שהוא בכלל מבקר מסעדות.

"אמרתי לאנשי הערוץ שזה לא מה שסיכמנו, ובואו נפסיק את זה, והם אמרו בסדר. אתמול פתאום התקשרו אליי והודיעו לי שהם רוצים לשדר את הכתבה, ושאלו אם אני מעוניין להגיב. ביקשתי להתייעץ, ואמרו לי ששרון גל יתקשר אליי. אף אחד לא חזר אליי, ובערב הקטע פתאום שודר".  

שחר, שנשמע פגוע מהאירוע, מאמין כי המסעדה לא תינזק משמעותית מהמקרה, אך ציין כי "מבחינתי, מה שהיה פה זה פשוט הטעיה. זה לא אתי ולא מוסרי לעשות דבר כזה - לא משנה באיזה מקצוע אתה עובד בחיים". 

ביקשנו מערוץ 20 התייחסות גם לתגובה זו של המסעדה, ונמסר לנו כי "פינת ביקורת המסעדות כשמה כן היא - במסעדה ידעו זאת היטב ואישרו את הגעתו של בני ציפר. צר לנו שהיא הופסקה באמצע כשלא מצאה חן בעיניהם. למרות זאת, לפני השידור אתמול הציע עורך התוכנית לבעלי המסעדה להתארח באולפן לצד ציפר ולהסביר את נסיבות המקרה - אך הוא בחר שלא להגיע ולא להתייחס. בכל מקרה, אנו מאחלים הצלחה לבעלי המסעדה". 

לצפייה קטע ששודר אתמול בערוץ 20: 

https://vimeo.com/180004115/818255d5a4