משרד הבריאות: ממצאים מטרידים במוסד שקשר מטופל לקיר

חוקרי משרד הבריאות פשטו על בית האבות הסיעודי-שיקומי "עמל טבריה" והוציאו הוצא צו איסור של קליטת מטופלים חדשים

בית אבות שיקומי/ ציללום: מתוך הוידאו , הכל כלול
בית אבות שיקומי/ ציללום: מתוך הוידאו , הכל כלול

מספר ימים לאחר פרסום התיעוד המזעזע על ההתעללות לכאורה בקשישים בבית האבות הסיעודי-שיקומי "עמל טבריה", חוקרי משרד הבריאות פשטו על המקום וגילו ממציאים מטרידים כשלעצמם. על המקום הוצא צו איסור של קליטת מטופלים חדשים. 

בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10 דיברו עם ד"ר מיכל דר-כהן, שניהלה את הפשיטה מטעם משרד הבריאות, ולדבריה, הממצא החמור ביותר הוא פשוט מחסור בתרופות מצילות חיים בעגלות ההחייאה, או הרבה יותר גרוע - התרופות היו פגות-תוקף. "מצאנו דברים שלא היינו צריכים למצוא, וזה מדאיג", אמרה.

"לצערי, למרות השימועים שאנחנו עושים ועשינו שם, הדברים חוזרים על עצמם. חמלה, הערכה ומקצועיות אין שם. הדברים שגילינו רק לפני מספר חודשים שם גרמו לנו באותו רגע לרצות לסגור את המקום. מדובר בדיני נפשות - האנשים שם חסרי ישע", אמרה.

הרופאה ביקשה לציין כי למרות שב"עמל טבריה" טענו כי הם עובדים השיתוף עם משרד הבריאות, "אנחנו הרגולטור, אנחנו לא עובדים בשיתוף עם אף אחד, אנחנו מפקחים עליהם". עוד היא אמרה כי "אני הייתי שמחה אם המוסד הזה ישנס מותניים וישתפר, אבל אני מבהירה שתהיה לי אפס סובלנות לכל מה שקשור אליו".

ממוסד "עמל טבריה" נמסר בתגובה כי "אנו מקבלים חיזוק ועידוד מכמות עצומה של משפחות שיקיריהם מתגוררים אצלנו למעלה מ-3 שנים וכן ממשפחות שיקיריהם בחרו לחזור אלינו לשיקום וגם בני זוג של מטופלים שבחרו לחזור אלינו. כמו כן, יובהר כי אין בממצאים של משרד הבריאות לבין הדיווחים הלכאוריים בכתבה כל קשר. הצענו למערכת התוכנית להגיע לפגישה עם המשפחות ומטופלים שביקשו להיפגש, על-מנת להתרשם מאופי הטיפול ומשביעות-הרצון, אך לצערנו מערכת התוכנית בחרה שלא לעשות כן".